Nu jau esmu atpakaļ ceļā no šā gada pirmā
reisa uz Nīderlandi, bet vēl veikšu ierasto atskatu uz aizgājušo gadu. Tas ne
ar ko īpašu neizceļas, tāds kā statistiski vidējais. Tā kā pagājušogad notika
mašīnas maiņa, tad arī nobraukumu un degvielas patēriņu izdalīšu atsevišķi:
·
MAN 26 688 km , 32,84 l/100
·
VOLVO 99 277km, 30,51 l/100
Te veidojas diezgan liela atšķirība degvielas patēriņā, jo
divi litri – tas ir daudz. Lai gan īsti pareizi nebūtu salīdzināt divas tik
dažādas mašīnas, gan vecuma, gan nobraukuma ziņā. Ja runājam tieši par Volvo,
tad mašīnas kompjūters uzrāda patēriņu 29,8. starpība veidojas no tā, ka caur
kompi netiek atrēķināta autonomās apsildes patērētā degviela un, protams,
degvielas uzpildes staciju aparātu neprecizitāte. Jo, iztērējot pa gadu 39
tonnas degvielas, lai cik precīzi viss būtu noregulēts, kaut kāda neatbilstība
jau sanāks. Bet, atkal no otras puses, Volvo degvielas patēriņam vēl klāt
jāpieskaita AdBlue patēriņš, kas ir vairāk kā 2 litri uz simta, bet tas atkal maksā
uz pusi lētāk, kā degviela. Tad jau no trešās puses, AdBlue izmaksas kompensē
lētākas autoceļu maksas ārzemēs, kur EURO 6 ir lētāk nekā EURO 4. Par Latviju
gan to nevar teikt, abām klasēm vinjete ir vienā cenā.
Tad nu saliekot abas mašīnas kopā, salīdzināšu šo gadu ar
iepriekšējo. Nobraukums, degvielas patēriņš, pārvesto kravu kopējais svars,
brīvdienas mājās:
·
2016
- 125 962km, 31,01 L/100, 2 352 132kg, 74d.
·
2015
- 133 962km, 32,71 L/100, 1 718 149kg, 77d.
Atkal izveidojas interesanta situācija, lai gan nobraukts
krietni mazāk, pārvesto kravu svars jūtami lielāks. Tātad, 2016.gadā strādāts
292 dienas, kas veido 431 km vidējo nobraukumu dienā. Te, gan, būtu jāatņem tās
28 dienas, kuras es esmu ārzemēs stāvējis bez kustības, tad sanāk 477km dienā.
Vēl esmu uzskaitījis to, ka 90 šo darba dienu vakaros esmu bijis mājās, vai nu
atbraucot no reisa, vai arī strādājot pa Latviju. Tad sanāk, ka pilnībā projām
no mājas esmu bijis 202 dienas. Uz Eiropu esmu aizvedis 26 kravas pa 7 adresēm.
Mājup kravas lasot, esmu apmeklējis 28 adreses. Ir arī tādas, kurās biju pirmo
reizi, tā ka nevar teikt, ka braukāju tikai “tramvaja” reisus pa vienām un tām
pašām sliedēm.
Vēl pagājušogad ieviesu vienu brīvā laika pavadīšanas
uzskaiti. Atrodoties mašīnā, esmu noskatījies 67 filmas un 24 seriālus ar 460
sēriju kopskaitu. Sanāk diezgan paliels laika apjoms.
Un noslēdzošā pozitīvā nots – arī šogad sodu maksāšanas
ailīte tukša!
Tad nu sev un visiem pārējiem novēlēšu – Daudz skaistu
kilometru 2017. gadā!
Nez kāpēc likāt ka gadā noripiniet ap 200+ tūkstošus.
AtbildētDzēstInteresanti arī vai alga veidojas kā maksa par kilometriem vai pēc kādiem citiem principiem
Nē, 200 vienam, tas nav reāli. Normāli braucot 120 -130. Ir jau vēl firmas, kas maksā par kilometriem, bet tas nav pareizi. Man samaksa ir par dienām.
DzēstSeriālu skaits iespaidīgs.
AtbildētDzēstStarTrek un StarGate arī ir tajā sarakstā? Vel ir Farscape un Babylon5, bet tie ir biškiņ murgaini.
George Carlin esi noskatijies?
Nu un protams visu laiku grāvējs - Буря в стакане
Nevienu Tevis nosaukto neesmu noskatījies, bet paldies par ieteikumu, pievērsīsu uzmanību. Es vairāk krievu ražojumus skatos. Un ja tā padomā, te varētu izvērsties interesanta tēma sarunām!
DzēstNu bet teu jau angļu valoda jāmācās, un to var iemācīties klausoties.
DzēstMana statistika - 2016 gadā 71 dažāda iekraušanās, izkraušanās vieta.
AtbildētDzēstUuuu, tad man Tevi nepanākt!...
DzēstUn jā, būtu interesanti salīdzināt arī Tavu nobraukumu, patēriņu un pārvestos svarus. Varbūt sāc uzskaitīt...
DzēstPārvestā svara ziņā man Tevi nepanākt!
DzēstCienu tālbraucējus un domājot par šīs profesijas pārstāvjiem, man ir ienākuši prātā šādi teicieni:
AtbildētDzēst1. Lieli vīri - liels darbs!
2. Profesija romantiska, darbs atbildīgs!
3. Romantiskas profesijas pārstāvis (par vīrieti - tālbraucēju)!
Liels Paldies par Cieņu un Sapratni! Jo pēdējā laikā nākas sakarties vairāk ar nievājošu attieksmi, nekā ar cieņu.
DzēstKo nozīmē burts ,,L,, uz zaļa fona uz Volvo kabīnes?
AtbildētDzēstTas norāda, ka mašīnai ir atbilstība Eiropas noteiktajiem ārējo trokšņu līmeņa noteikumiem. Jeb tautas valodā - "klusais" sertifikāts.
Dzēstprieks, ka vēl kāds saprot, ka kompis mašīnai nepierēķina autonomu apsildi. :D Patēriņā, protams, atšķirība ir diezgan, bet nez vai patēriņš un zemākas ceļu izmaksas atspēko lielo atšķirību ikmēneša līzinga un apdrošināšanas izmaksās, kā arī jaunas mašīnas straujo vērtības kritumu, kā arī dārgās apkopes kuras jāveic pie dīlera. Tas ir labs jautājums, varbūt vari pajautāt priekšniekam viņa viedokli, būtu interesanti! Linards
AtbildētDzēstRīt no rīta braucu prom, bet - ok, pie pirmās izdevības parunāšos ar šefu, kā viņš vērtē jaunā auto iegādi - bija vērts vai nē. Kā nekā kāds laiciņš pagājis, var jau izdarīt secinājumus.
DzēstMans veikums 2016. gadā - 14 000km, bet ar divriteni :)
AtbildētDzēstLai ripo un lai skaisti skati aiz auto loga!