Iepriekšējā ieraksta komentos uzradās jautājums par to, cik tad ir iespējams nobraukt gadā vienam šoferim. Tas mani mazliet ieintriģēja un nolēmu mazliet tam pievērsties. Bet, tā kā ciparus man labāk patīk skatīt rakstītā veidā, atgriezos pie senā un pārbaudītā bloga ierakstu varianta.
Tie, kas manam blogam seko jau ilgāku laiku
un ir lasījuši manas gada atskaites, būs ievērojuši, ka pēdējos gados mans
nobraukums gadā ir 120-130 tūkstoši km robežās. Nu labi, varbūt vārdu salikums
“mans nobraukums” nav īsti pareizs, bet visi jau saprot, ko tas nozīmē! Šāds
kilometru daudzums salasās pie manas šābrīža darba specifikas un liekas tāds
diezgan pieņemams un pietiekošs. Bet, ir jau arī tā, ka ne vienmēr pilnā mērā
tiktu izmatotas atļautās divnedēļu darba stundas. To izlietojums zināmā mērā ir
atkarīgs no tām kravām, kas man jāpiegādā – ja es vedu vietējās uz ostu, tad
jau pilnu dienu nesanāk izstrādāt. Bet ir jau bijis arī tā, ka nākas stāties uz
atpūtu ātrāk nekā gribētos, jo visas stundas ir izstrādātas. Tas parasti notiek
tad, ja Eiropas kravas vedu vienu pēc otras, tad arī tiek nobraukts maksimāli
atļautais.
Labi, pietiek pļāpāt, ķersimies pie
skaitļiem. Pašķirstīju savus pierakstus, pameklēju tos divnedēļu posmus, kuri
nostrādāti maksimāli, vai tuvu tam.
90,30 h 6695 km 73,98 km/h *26=174070 km
Divnedēļu stundas, nobraukums pa šīm divām
nedēļām, vidējais ātrums, un reiz 26 dabūjam teorētiski iespējamo nobraukumu
gadā(jo gadā ir 52 nedēļas, tātad 26 divnedēļu posmi)
Te, gan šis
divnedēļu posms ir nedaudz pārbraukts, tāpēc šis gada nobraukums varētu būt
nedaudz par lielu. Paskatīsim vēl citus gadījumus.
88,15 h 6505 km 73,71 km/h 169130 km
84,15 h 6282 km 74,56 km/h 163332 km
84,44 h 6578 km 77,61 km/h 171028 km
89,43 h 6777 km 75,51 km/h 176202 km
Nu re,
secinājumi izveidojas paši no sevis – ir pilnīgi reāli gadā nobraukt 160 – 170
tūkstoši kilometru. Tikai, lai to panāktu, manuprāt, jābūt ļoti labi
noorganizētai loģistikai, bet tas nav neiespējams. To varētu panākt ar to, ka
maina piekabes vai konteinerus un nav jāstāv ilgi uz kraušanos, vai pat dienām
ilgi jāgaida kravas. Arī tad, ja iekraušana un izkraušana ir normāli
noorganizēta. Par darba laikiem, tas arī nav nekas nereāls. Vienkārši katru
nedēļu nobraucam piecas dienas pa 8h 30min un jau ir 42h30 min nedēļā, kas
divās jau dod 85h – pilnīgi reāls darba laiks.
Arī vidējo ātrumu uz 70km/h es pieņemu par pamatu saviem aprēķiniem jau sen. Ja man vajag
izrēķināt ierašanās laiku, attālumu dalu uz ātrumu 70, un kārtībā. Nu, protams,
to vēl var ietekmēt apstākļi, kas nav atkarīgi no manis, bet pamatā tas
nostrādā.
Bet, ja nu sanāk šāda situācija, ka vienā
dienā noķer trīs “štavus”, tad jau gan nekādi kilometru rekordi nebūs.
Un noslēdzot šo visu teikto, man pietiek ar
to, cik noripinu pa gadu, pat reizēm ir sajūta, ka tas jau ir par daudz. Tā darba
slodze sanāk paliela, tad nu es jūtu līdzi tiem, kas nobrauc tos maksimāli
iespējamos! Ticiet man, tas nav nemaz tik viegli, kā no malas izskatās!
Man liekas ka šodien Tevi redzēju netālu pirms Sauleskalna :) .
AtbildētDzēstVarētu tā būt, apmēram ap 10.30. Ar busu brauci?
DzēstJā. :) Ienāca prātā pamāt, lai gan parasti pat labi pazīstamie mani "tur lejā" reti kad pamana :D
AtbildētDzēstLv šādi tiek izmantoti https://youtu.be/JLSnL1b8yB4?
AtbildētDzēstMalvis
Vai arī te var lasīt https://en.m.wikipedia.org/wiki/Swap_body
DzēstNu LV tāda veida transportu neredz, var jau būt ,ka kaut kur ir. bet eiropā tāda veida konteineri tiek izmantoti ļoti plaši. Un, apvienojot abus tematus, pāris dienas atpakaļ tieši runājos ar čomiem, kuri Vācijā pārvadā šos "koferus". Arī viņi vidēji mēnesī nobrauc ap 11000 km.
Dzēst