Piektdiena 19.augusts. Strādāt sāku jau pēcpusdienā, pusē
četros. Jo vēl jau sanāk pielāgoties vasaras poļu braukšanas aizliegumiem,
varētu sanākt, ka pēdējo reiz šovasar. Ievēroju savu ierasto maršruta sadalījumu
un eju līdz Belostokai, pusē trijos naktī esmu galā. Pa ceļam vēl tik biju
iegriezis Kauņas “estonkā”, gāzes balonu uzpildīt. Nu atkal kādiem trim mēnešiem
pietiks, samaksāju 3 eur.
Sestdiena 20.augusts. Arī šodien ir jāsāk strādāt vēlāk
nekā varētu, jo jāsagaida sestdienas braukšanas aizliegums, kas beidzas 15.00
pēc mūsu laika. Tad nu tieši trijos arī sāku. Drīz vien kārtējais, nepatīkamais
pārsteigums –satiksme pa astoto ceļu slēgta, tiekam novirzīti pa ceļu nr 64 uz
Lomžu. Tad nu sanāk tā, ka drīkst neievērot 30t aizliegumu uz Lomžas tilta, jo
citur jau vairs nav kur likties. Bet tas jau nav vēl viss. Pa taisno no Lomžas
uz Varšavu arī nedrīkst braukt, jo Ostroļekā remontē tiltu un smagajiem aizliegums
braukt. Pa 677 ceļu visa karavāna dodas atpakaļ uz astoto ceļu, izbraucam uz to
Ostrovā Maz. Bet tas vēl nav viss. Tā kā līdz Varšavas aizliegumam vairs nevaru
paspēt, jāiet apkārt. Un Viškovas tiltu joprojām remontē, tad turpat Ostrovā
griežu pa 60 ceļu uz Rožan un tad pa 61 uz Serok, no kurienes jau pa ierasto 62
apkārt Varšavai. Un visa šī pasākuma rezultātā pietrūkst laika, lai tiktu līdz
A2 bānim, kas, parasti, izdodas bez problēmām, nākas taisīt pauzi jau iepriekš,
uz 50 ceļa. Tālāk jau pa 92 un 70 un uz A2 virsū. Nu jau tikai taisni! Vēl, gan
tik iegriežu BiPiškā, te mani gaida kolēģis Jancis ar manu bijušo skāni. Šim
krava uz Polijas otru malu, bet kādu brīdi, līdz Koņinai, varam iet reizē. Pirms
Koņinas uztaisīsim kopīgu pauzi, jo es arī bez otras pauzes un desmitās stundas
līdz ieplānotajam mērķim netieku, un tad jau šķirsimies. Taču, tā kā ir jau
vēla pievakare, nemaz tā īsti vairs negribas to desmito stundu ņemt un visu to
pasākumu ievilkt vēlā naktī. Tad nu sāku Janci pierunāt, lai šis arī iet pa
bāni maksimāli tālu un tad varam kopā arī pauzēt jau lielo pauzi. Izdodas man
viņu pierunāt, kā nekā taču svētdienu pavadīt divatā tomēr jautrāk nekā vienatnē,
un, jau pusnaktī, metam mieru Orlenā pirms Poznaņas. Kā brīnumā, atrodam pat
vēl divas brīvas stāvvietas blakus, nu augstākie spēki strādā mums par labu!
Svētdiena 21.augusts. Tā kā mūsu vakar vakara papļāpāšana
beidzās ap 04.00, un abi esam tādi rīta guļavas, nosutinam, gandrīz , līdz
pusdienai. Ārā līst, tā ka nekāda patusēšana brīvā dabā arī nesanāk, nākas
spaidīties pa kabīni. Svētdiena jau kā svētdiena, ar pusdienu zupas vārīšanu,
ar kādu kinofilmu fonā un čomu sarunām, kas sen nav tikušies.
Pirmdiena 22.augusts. startēju piecos no rīta, ar tādu aprēķinu, lai uz
izkraušnos būtu pusdienlaikā. Īpašas steigas nav, jo atpakaļkrava uz otrdienu.
Septiņos jau esmu Mostkos, “PORT 2000”, nomazgāju mašīnu, jo tāda ne visai
smuka. Vēlāk, kad nokalst, konstatēju, ka mazgātāji nohaltūrējuši, nu neko,
nākošreiz stingrāk jāuzpasē. Tepat arī vēl iepauzēju, tikmēr vietējā veikalā
iegādājos zem siknām liekamos stūrīšus, jo man nav tik lielā skaitā, kā
pieprasīts. Kvalitāte tiem gan nav tik laba, ka Vācijā pirktiem, bet nekas,
galvenais, ka ir un nevar atteikt kraušanu. Otru pauzi, jau uz A9 ceturtajā
nobraucienā apvienoju ar veikala apmeklējumu, tad laižu tālāk. Rezevē šodienas
izkraušanai man bija ierēķinātas trīs stundas, jan nu kas. Un notiek tas “ja nu
kas”! Tieši trīs stundas man nākas uzkavēties sastrēgumā!
Ir avarējušas divas fūres un A9 ir ciet. Visa
satiksme tiek novirzīta uz apvedceļu pa mazākas nozīmes ceļu un es visas trīs
stundas bakstos līdz šim nobraucienam. Bet tieši tad tiek viena josla atvētra
un satiksme palaista pa bāni, man nost vairs nav jābrauc. Tas labi, jo pa to
mazo ceļu tak arī kustība nekāda! Var jau par to visu dusmoties un lamāties,
bet es vienmēr šādos gadījumos mierinu ar domu, ka man tomēr ir daudz labāka
situācija nekā tiem diviem, kuriem mašīnas galīgi iznīcinātas!
Valdekā
ierodos 15.10. krāvējs Viktors jau ir gatavs izkraut, tik steidzina, lai ātri
nesu papīrus uz ofisu, varbūt vēl pieņems. Bet, kurš nav paspējis, tas ir
nokavējis! Te ir jāierodas līdz trijierm – morgen, sieben uhr! Tā kā teritorijā
stāvēt neatļauj, griežu apkārt un braucu ārā. Viktors tik saka, lai braucu uz
sešiem, šis mani izkraušot pirms darba laika sākuma.
Otrdiena 23.augusts. Tā arī notiek, sešos iebraucu
atpakaļ, Viktors jau gaida un mani izkrauj pirms savām mašīnām, tā ka man
atliek tikai sagaidīt septiņus, kad sāk ofiss strādāt, lai dabūtu parakstus uz
papīriem un varu laist uz iekraušanu.
Pēc
pieteikuma man Iphofenas “Knauf” rūpnīcā, netālu no Vurcburgas, bija jāierodas
09.00, es ierados 10.00, tā ka neko tā īsti neesmu nokavējis! Pieteikuma anketā jāaizpilda vesela tabula-
ka piekabe man ir tukša un tīra, ka ir divdesmit siksnas, četrdesmit stūrīši
zem siksnām, dzeltenā veste, drošie darba apavi, utt. Tad man tiek izsniegts
peidžeris un varu gaidīt savu rindu uz kraušanos.
Rindu man nākas
stāvēt divreiz, jo jākraujas pa divām rūpnīcām. Vispirms, pēc pusotras stundas
gaidīšanas, uz peidžeri atnāk kraušanās vietas numurs. Braucu un nostājos norādītajā vietā, te man
piekrauj puskravu ar reģipša un putuplasta plāksnēm. Tad braucu uz otru
rūpnīcu, trīs km tālāk, pēc sausajiem maisījumiem, te atkal rinda, divas mašīnas
priekšā. Un tas viss pasākums ievelkas līdz pusčetriem pēc vietējā laika.
Tad nu
sāku virzīties mājup virzienā un nolemju, ka nekādas pauzes pa vidu taisīt
vairs nav vērts, jānostrādā tik čeras ar pus un jāmet miers. Tā arī daru, pusē
deviņos, pēc nobrauktām 4.20 vēl izdodas atrast brīvu vietu parkingā uz A9. Un
tikai tagad es saprotu, ka esmu iebraucis “mālos”! Esmu pārstrādājis kopējās
darba stundas – āmuri plus braukšana, kas nevar būt vairāk par sešām stundām!
Biju jau iepriekš izrēķinājis, ka varu braukt tikai līdz septiņiem, bet pēc tam
kaut kā to piemirsu. Nu neko, uztaisīju izdruku ar paskaidrojumu un atliek
tikai cerēt, ka 28 dienas uz kontroli netrāpīšu!
Trešdiena 24.augusts. Vienkārša un monotona darba diena.
Sāku pirms sešiem, mazliet pabakstījos remontos uz Berlīnes Ringa, pauzi
taisīju jau Polijā, Bipiškā, autobāņa A2 86-tajā kilometrā. Un dienu nobeidzu
pēdējā parkingā pirms Varšavas. 8h47 min veikti 713km. No sākuma bija doma, ka
jātaisa vēl viena pauze un ar desmito stundu jāiet cauri pilsētai, bet, redzot
satiksmes intensīvo plūsmu, nolēmu neriskēt. Varētu sanākt, ka darba laiks
beidzas pilsētas vidū.
Ceturtdiena, 25.augusts. Sāku pusē četros un uzņemu laiku līdz
pirmajam parkingam. Vienu reizi apstājoties pie luksofora Markos, līdz tam
tieku 42 minūtēs. Dienas laikā tas noteikti nebūtu izdevies! Tad nu varu
mierīgi strādāt uz priekšu. Vēlāk jau pienāk ziņa, ka uz izkraušanu jābūt rīt
no rīta deviņos. Tas labi, jo, it kā jau šodien varētu tikt līdz galam, bet tas
būtu uz pēdējām minūtēm. Darba laiks beigsies un kur tad pēc tam vairs liksies!
Kad darba diena jau nāk uz otru pusi, sāku rēķināt, ka lidz Rīgai jau varētu
tikt. Vietu jau nav daudz,kur stāvēt, bet man vēl viena vieta uz krastenes
pretī Astartei atrodas! Beigu beigās šodien labi pastrādāts – 9h56min un 733km.
Piektdiena, 26.audusts. Izkustos jau astoņos, pa ceļam vēl
“Latvijas Naftā” ieleju degvielu, lai pietiek līdz mājai un bez divdesmit
deviņos esmu Knaufā. Tad nu sanāk salīdzināt vienas firmas divas rūpnīcas,
vienu Vācijā, otru Latvijā. Vācijā, pie reģistrācijas, man uzreiz pajautāja,
vai es te pirmo reizi. Uz atbildi “Jā”sekoja izsniegts plāns ar iezīmētiem
maršrutiem, kur man jābrauc un kas man jādara. Latvijā man pa lodziņu, pretī
maniem iesniegtajiem dokumentiem, izstumj A4 formāta kārtas numuru un čipkarti. Paskaidzrojumu nekādu! Nu labi,
kaut kad, “100 gadus ” atpakaļ te esmu bijis, saprotu, ka tas numurs jāgaida uz
tablo, un kad tavējais iedegas, brauc iekšā uz izkraušanu. Bet kam čips?
Izrādās, ka pirms un pēc ir jāsveras un čips ir svariem, labi, ka kads no
kolēģiem to paskaidro! Nu labi, nosveros, kādu stundu gaidu savu kārtu, tad jau
tieku iekšā. Tur ir trīs izkraušanās vietas, es tieku iekšā
pēdējā, trešajā. Jau nolasu visus sānu
dēļus, noņemu siksnas. Tai brīdī pirmā mašīna izbrauc ārā, un tevi nāk un dzen
uz priekšu. Lasi visu no zemes augšā, lai pārbrauktu. Lieki jau piezīmēt, ka
man pēc tam vajadzēja pārbraukt vēl vienu reizi, jau kraušanās procesa vidū! Un
es saprotu, ka kraujoties Vācijā, ar mani runā vāciski -tas tak pilnīgi normāli! Tad kāpēc,
kraujoties Latvijā, ar mani runā krieviski? Bet, kronis visam jau nāk pēc kāda
brīža! Kad man liek pabraukt uz priekšu, es pieeju pie priekšējās mašīnas
šofera (ar LV numuriem) un pajautāju, vai viņš brauks uz priekšu, saņemu ļoti
skaidru atbildi –“ja ņih... ņe poņimaju, što ti mņe govoriš!”
Lai nu kā,
uz pusdienlaiku esmu ticis no kravas vaļā un varu laist mājās. Vēl tik Lubānā
jāuzkrauj vietējā kraviņa pirmdienai un tad jau veselas divas dienas mājās!
Aiz gara laika vakar izgaaju cauri visam blogam... labs! Man darbs gan bisku savadaaks: apli. Pa visiem gadiem neesmu neemis liidzbrauceejus[as], tapeec gribeetos pajautaat, vai tas paaraak neapgruutina..[gan mani, gan otru] Ivars
AtbildētDzēstSveiks! Nu prieks, ka atradi iespēju saīsināt savu laiku! Nu katrs jau mēs esam savādāki, tāpēc es varu teikt tikai par sevi un mani jau līdzbraucēji neapgrūtina. Protams, ka ir ar tiem jārēkinās un tas mazliet visu izmaina, bet no otras puses vienatnē jau tā tiek pavadīts tik daudz laika. Un , lielāko ties, tie ir savējie, ģimenes cilvēki, kā tad tie var apgrūtināt? Arī tajās nedaudzajās reizēs, kad esmu piekritis savās mājās uzņemt svešu cilvēku, viss ir gājis gana labi! (Nu vismaz man tā liekas)
DzēstPa vidu laikam kaut kas iztrūkst, šķiet, trešdiena. Esat no otrdienas uzreiz pārlecis uz ceturtdienu. :)
AtbildētDzēstJā, Jums taisnība!!! Trešdienai veltīta tāda neliela rindkopa, kuru esmu kaut kā palaidis garām... Un tak pārlasu vairākas reizes pirms publicēšanas.. Paldies!!!
DzēstPar tiem krieviem raksta beigās piekrītu! Di*sā viņus! Bez kauna un bez goda 50 gadus dzīvo Latvijā un valsts valodu nerubī!
AtbildētDzēstKatram savs viedoklis, kolēģi, bet es uzskatu, ka uz Trases nav tautības. Lai gan šodien tā domā retais,tāpēc jau tā pasaule ir tāda kā ir.
DzēstLasu un brinos, shitadas stundas un km uz apliem gandriz gadu braucot ta ari neesmu redzejis o.O Tiesa, man darba specifika drusku cita, vairak sanak pa pilsetam maisiities, bet nu tomer, 2.2k km pa nedelu man jau skaitaas daudz.
AtbildētDzēstNu kaut kā tā man sanāk, oktobrī salasīju 13 907 km. Tik daudz jau reti sanāk, rēķinot uz 1. novembri, šogad vidēji 11 073 km mēnesī. Braukšanas stundas jau arī regulāri tuvojas maksimumam, pat bieži vien netieku tik tālu kā gribētos.
Dzēst