16.08.16

Reiss nr:18.2016


Pirmdiena, 8. augusts. Šodien startēju prom. Kravu uzkrāvu jau piektdien, nostāvēju mājās lielo iknedēļas pauzi, sanāca jau pat mazliet vairāk kā vajag, bet ātrāk skriet nav nekādas vajadzības, jo atpakaļkrava paredzēta uz ceturtdienu. Tad nu šodien ierastais grafiks – no mājas līdz Belostokas “Delfīnam”.  Jau iepriekš rādīju, ka Lietuvā uz ceļiem izvieto plakātus ar “melno” statistiku. Bet šeit redzamajā plakātā uzrādās šajā gadā uz šī ceļa noķerto satiksmes noteikumu pārkāpēju skaits un iekasēto soda naudu summa. Jāsaka uzreiz, ka tie skaitļi diezgan iespaidīgi.  Nemāku izskaidrot, bet elektroniskie tablo cipari bieži vien nenofotografējas, tāpat bieži ir ar degvielas cenām. Laikam jau, to mirgošana sakrīt ar fotografēšanas brīdi, kas acij nav redzams. Ai, ko te stāstīšu to, konezinu, atstāšu to paskaidrot kādam gudrākam elektronikas jomā!

Lietuvai veiksmīgi tieku pāri, uz Polijas robežas muitnieku izvēle krīt uz mani.  Viņus mani paskaidrojumi uz jautājumu “čto vezeš?” neapmierina un tieku novirzīts uz rentgenu. Tad nu jaunais auto arī tiek pie savas pirmās starojuma devas!

 Otrdiena, 9.augusts. Startēju 03.00 no rīta, nostāvējis tikai devītnieku, lai pēc iespējas agrāk tiktu cauri Varšavai. Tas arī veiksmīgi izdodas, vēl jau stiksme nav nekāda lielā. Pie šāda veiksmīga dienas sākuma sāku plānot, ka, paņemot klāt desmito darba stundu, iešu jau iekšā Vācijā, līdz autohofam uz A9, ceturtajā nobraucienā. Bet ne vienmēr sanāk tā, kā plāno. Jau pirmajā remontā pēc iebraukšanas Vācijā, nākas pazaudēt mazliet laika, bet vēl jau vajadzētu pietikt. Un tad pretīmbraucošais “Kreisers”pa rāciju pastāsta, ka remontā uz Berlīnes Ringa mūsu pusē štavs uz kādiem pieciem kilometriem.  Saprotu, ka mans plāns neizdosies un izlemju desmito stundu nemaz netērēt, griežu iekšā meža parkingā vēl pirms Ringa. Tāpat jau šodienas veikums gana labs – 8h 56min un 695km.


Trešdiena, 10.augusts. Tā kā vakar beidzu darbu jau divos dienā un šodienas plānos ietilpst tikai izkraušanās, atkal nostāvu ilgāk nekā vajadzīgs, lai saplānotu pareizo ieraššanās laiku izkraušanā.  Jo visi jau cenšas braukt agrāk no rīta, ja tajā pašā dienā arī jākraujas.  Tad, jau devīto reizi no visām astoņpadsmit šā gada eiropas kravām, Waldekā ierodos ap pusē vienpadsmitiem pēc vietējā laika. Mani aprēķini ir izdevušies, rīta “trakums ” jau ir pāri un es bez rindas uzreiz tieku nostāties uz izkraušanos.  Jau vienpadsmitos esmu no kravas brīvs un varu doties tālāk. Kā reiz vēl pietiek laika maksimāli tuvu piebraukt pie iekraušnās adreses.


Sanāk braukt garām Frankfurtei un te, kā jau vienmēr, intensīva satiksme ne tikai uz zemes... Darba dienu beidzu pēdējā tankštellē pirms Manheimas, līdz iekraušanai atlikuši 20km. Šodienas veikums 7h54min un 640km.

Ceturtdiena, 11.augusts. Tieši astoņos ierodos uz iekraušanos Manheimā, FUCHS eļļu rūpnīcā. Jau reģistrējoties redzu, ka strādā “pareizā” maiņa, tie, kam manas siksnas nepatika! Ilgi gaidīt nesanāk, ātri vien tieku pie rampas. Pagājušo reiz pirktās siksnas citām kravām izmantojis neesmu, satītas turēju kastē tieši eļļas kravām. Nu esmu tās izvilcis un sagatavojis, tik zīlēju, cik vajadzēs šoreiz, vai pietiks ar tām deviņām. Ha, šoreiz ir tāda krava, ka vajag tikai divas! Pārējās var gaidīt savu kārtu nākamreiz!
Pēc nepilnām divām stundām no ieraššanās brīža varu doties mājup virzienā. Tas ir labs sākums tam, lai šodien varētu maksimāli izstrādāt darba dienu.


Kā stāsta šis plakāts, 45 gadus te ir bijusi robeža starp divām Vācijām. Un vispār, man jau patīk tie brīži, kad var palaist skatu tālumā...
Pievakarē vēl tik piegriežu pie A10 einkaufscentra, lai izpildītu kādu senāku un kādu jaunienākušos pasūtījumu un jau vēlāk vakarā beidzu darbu jau Polijā. Tā kā ietrāpīju bez štaviem, šodien labi pastrādāts – 9h32 min un 751km.

Piektdiena, 12.augusts. Šodien atkal Polijas diena. Piedevām vēl viss ir iegrozījies tā, ka pa dienas vidu varu iziet cauri Varšavai. Bet vērojot satiksmes intensitāti, sāk rasties šaubas, vai to vajag darīt? Bet tomēr nolemju iet cauri pilsētai. Ir piektdienas pusdienlaiks un priekšā ir trīs brīvdienas, jo 15. Augusts Polijā ir brīvdiena.  Un tikai likumsakarīgi ir tas, ka atduros pret palielu sastrēgumu. Nun kamēr nebūs izbūvēts apvedceļs Markiem, tā notiek bieži. Nevar būt savādāk, ja trīs joslas saiet vienā un pēc tam vēl piekļaujas klāt citai ielai.

Saīsināts un paātrināts ieskats sastrēgumā un tā apbraukšanas iespējas. Laikam jau labāk būtu bijis braukt apkārt pilsētai.

 Pēc tam arī uz remontiem visa satiksmes plūsma tiek diezgan nopietni sabremzēta un Belostokā ierodos ar plus 40 min darba laikam, un plus1h10min darba dienai. Un vēl vispār grūti aprēķināt , cik būtu pazaudējis laiku, ja neapbrauktu štavu pilsētā, tā ka pareizāk būtu bijis iet apkārt pilsētai. Labi vēl, ka viss tas pasākums neievilka piektdienas vakara aizliegumā.
Interesantu kvadraku piefiksēju starp daudzajiem ceļu būves aparātiem.


Sestdiena, 13.augusts.  Lai tiktu ārā no PL pirms aizlieguma braukt smagajiem, kas sestdien ir no 08.00 līdz14.00, sāku darbu jau pēc 04.00. varētu jau arī mazliet vēlāk, bet ko tur vairs gaidīt – saīsinātā atpūta uz 9h nostāvēta un var strādāt. Un vēl arī tiek vinnēts uz tukšākiem ceļiem, tā ka Lietuvas robežu sasniedzu 2h 17 min, ierasto 2h30min vietā. Tas nāk tikai par labu, jo šodienai atlikušas tikai vairs 7h 50min no divās nedēļās atļautajām 90 darba stundām.
Kā jau visai mūsu ģimenītei raksturīgi, arī man patīk vērot un iemūžināt dažādus debesskatus. Jo debesis jau nekad nav vienādas, tās neatkārtojas! Šī bildīte arī tapusi Polijā, vēl pirms saullēkta.



Uz pusdienlaiku jau esmu Daugavpilī, remonti pie robežas arī jau pabeigti, vēl tik septiņdesmit ierobežojumi nav noņemti un grūti nociesties to nepārkāpt uz jauna asvalta. To labi saprot arī divi moto policisti, kas te dežūrē.
Tad nu sešu dienu veikums 3838km un varu gaidīt pirmdienu un izkrauties, un tad jau atkal jauns stāsts var sākties!

7 komentāri:

  1. Klau, kādu tieši maršrutu ieteiktu, ja ir vēlme apbraukt Varšavu, nevis mīcīties cauri? Parasti pa S8 braucu, gribas saprast vai tam ir kāda alternatīva...

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Vislabākais jau, protams, Varšavas caurbraukšanu ieplānot naktī, tad var izskriet cauri bez aizķeršanās. Ja tomēr sanāk dienā un negribas mīcīties, ir vairāki varianti apbraukšanai. Ostrowā Maz var pagriezties pa kreisi uz 50 ceļu un iet līdz A2, vai Wyszkow griezties pa labi uz 62, pa to līdz 50 un tad uz A2. Pirmais variants sanāk mazliet garāks. Es parasti izmantoju otro.

      Dzēst
  2. Es teiktu, ka labs maršruts ir Augustow-Lomža-Ostrow Mazowiecki.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Nu šis nosauktais maršruts aizved vēl tikai līdz Varšavai. Ja jau brauc caur Lomžu, tad, lai apbrauktu Varšavu, nav liela jēga braukt uz Ostrow Maz. Tad var turpināt pa 61 ceļu līdz Serokai, kur pagriezties uz 62 un iet apkārt. Un man Lomža neder, jo uz Eiropu es vienmēr eju ar smagu kravu, bet Lomžas tiltam 30t ierobežojums.

      Dzēst
  3. Ir dzirdēta tāda lieta, ka tālbraucēji braucot bez apaviem kājās. Tā ir tāda tradīcija vai arī tikai dažu šoferu paradums?
    Regulāra lasītāja.

    AtbildētDzēst
  4. Kā Tev, Jāni, šķiet - vai pēc 10-12 gadiem būs iespējams mainīt profesiju un kļūt par tālbraucēju, ja neesmu vairs jauns? Man 44 gadi, gribētu izaudzināt bērnus un tad līdz pensijai pastrādāt par tālbraucēju. Negribas visu mūžu kantorī sēdēt.

    AtbildētDzēst
  5. Sveiki!
    Vai esat braucis pa maršrutu Jelgava - Joniškis apveceļš - Šauļu apvedceļš - garām Kelme - Skaudvile - Jurbarkas - Šakiai apveceļš - Pilviškiai - un tad pie Marijampoles uz lielo šoseju? Ļoti patika šis maršruts, braucot uz Eiropu...

    AtbildētDzēst