Pirmdiena, 8. augusts. Šodien startēju prom. Kravu uzkrāvu
jau piektdien, nostāvēju mājās lielo iknedēļas pauzi, sanāca jau pat mazliet
vairāk kā vajag, bet ātrāk skriet nav nekādas vajadzības, jo atpakaļkrava
paredzēta uz ceturtdienu. Tad nu šodien ierastais grafiks – no mājas līdz Belostokas
“Delfīnam”. Jau iepriekš rādīju, ka
Lietuvā uz ceļiem izvieto plakātus ar “melno” statistiku. Bet šeit redzamajā
plakātā uzrādās šajā gadā uz šī ceļa noķerto satiksmes noteikumu pārkāpēju
skaits un iekasēto soda naudu summa. Jāsaka uzreiz, ka tie skaitļi diezgan
iespaidīgi. Nemāku izskaidrot, bet
elektroniskie tablo cipari bieži vien nenofotografējas, tāpat bieži ir ar
degvielas cenām. Laikam jau, to mirgošana sakrīt ar fotografēšanas brīdi, kas
acij nav redzams. Ai, ko te stāstīšu to, konezinu, atstāšu to paskaidrot kādam
gudrākam elektronikas jomā!
Lietuvai
veiksmīgi tieku pāri, uz Polijas robežas muitnieku izvēle krīt uz mani. Viņus mani paskaidrojumi uz jautājumu “čto
vezeš?” neapmierina un tieku novirzīts uz rentgenu. Tad nu jaunais auto arī
tiek pie savas pirmās starojuma devas!
Trešdiena, 10.augusts. Tā kā vakar beidzu darbu jau divos
dienā un šodienas plānos ietilpst tikai izkraušanās, atkal nostāvu ilgāk nekā
vajadzīgs, lai saplānotu pareizo ieraššanās laiku izkraušanā. Jo visi jau cenšas braukt agrāk no rīta, ja
tajā pašā dienā arī jākraujas. Tad, jau
devīto reizi no visām astoņpadsmit šā gada eiropas kravām, Waldekā ierodos ap
pusē vienpadsmitiem pēc vietējā laika. Mani aprēķini ir izdevušies, rīta “trakums
” jau ir pāri un es bez rindas uzreiz tieku nostāties uz izkraušanos. Jau vienpadsmitos esmu no kravas brīvs un varu
doties tālāk. Kā reiz vēl pietiek laika maksimāli tuvu piebraukt pie iekraušnās
adreses.
Sanāk braukt
garām Frankfurtei un te, kā jau vienmēr, intensīva satiksme ne tikai uz
zemes... Darba dienu beidzu pēdējā tankštellē pirms Manheimas, līdz iekraušanai
atlikuši 20km. Šodienas veikums 7h54min un 640km.
Ceturtdiena, 11.augusts. Tieši astoņos ierodos uz
iekraušanos Manheimā, FUCHS eļļu rūpnīcā. Jau reģistrējoties redzu, ka strādā “pareizā”
maiņa, tie, kam manas siksnas nepatika! Ilgi gaidīt nesanāk, ātri vien tieku
pie rampas. Pagājušo reiz pirktās siksnas citām kravām izmantojis neesmu,
satītas turēju kastē tieši eļļas kravām. Nu esmu tās izvilcis un sagatavojis,
tik zīlēju, cik vajadzēs šoreiz, vai pietiks ar tām deviņām. Ha, šoreiz ir tāda
krava, ka vajag tikai divas! Pārējās var gaidīt savu kārtu nākamreiz!
Pēc nepilnām
divām stundām no ieraššanās brīža varu doties mājup virzienā. Tas ir labs
sākums tam, lai šodien varētu maksimāli izstrādāt darba dienu.
Kā stāsta
šis plakāts, 45 gadus te ir bijusi robeža starp divām Vācijām. Un vispār, man
jau patīk tie brīži, kad var palaist skatu tālumā...
Pievakarē vēl
tik piegriežu pie A10 einkaufscentra, lai izpildītu kādu senāku un kādu
jaunienākušos pasūtījumu un jau vēlāk vakarā beidzu darbu jau Polijā. Tā kā
ietrāpīju bez štaviem, šodien labi pastrādāts – 9h32 min un 751km.
Piektdiena, 12.augusts. Šodien atkal Polijas diena. Piedevām
vēl viss ir iegrozījies tā, ka pa dienas vidu varu iziet cauri Varšavai. Bet vērojot
satiksmes intensitāti, sāk rasties šaubas, vai to vajag darīt? Bet tomēr
nolemju iet cauri pilsētai. Ir piektdienas pusdienlaiks un priekšā ir trīs
brīvdienas, jo 15. Augusts Polijā ir brīvdiena.
Un tikai likumsakarīgi ir tas, ka atduros pret palielu sastrēgumu. Nun kamēr
nebūs izbūvēts apvedceļs Markiem, tā notiek bieži. Nevar būt savādāk, ja trīs
joslas saiet vienā un pēc tam vēl piekļaujas klāt citai ielai.
Saīsināts un
paātrināts ieskats sastrēgumā un tā apbraukšanas iespējas. Laikam jau labāk
būtu bijis braukt apkārt pilsētai.
Pēc tam arī uz remontiem visa satiksmes plūsma
tiek diezgan nopietni sabremzēta un Belostokā ierodos ar plus 40 min darba
laikam, un plus1h10min darba dienai. Un vēl vispār grūti aprēķināt , cik būtu
pazaudējis laiku, ja neapbrauktu štavu pilsētā, tā ka pareizāk būtu bijis iet
apkārt pilsētai. Labi vēl, ka viss tas pasākums neievilka piektdienas vakara
aizliegumā.
Interesantu
kvadraku piefiksēju starp daudzajiem ceļu būves aparātiem.
Sestdiena, 13.augusts. Lai tiktu ārā no PL pirms aizlieguma braukt
smagajiem, kas sestdien ir no 08.00 līdz14.00, sāku darbu jau pēc 04.00. varētu
jau arī mazliet vēlāk, bet ko tur vairs gaidīt – saīsinātā atpūta uz 9h
nostāvēta un var strādāt. Un vēl arī tiek vinnēts uz tukšākiem ceļiem, tā ka
Lietuvas robežu sasniedzu 2h 17 min, ierasto 2h30min vietā. Tas nāk tikai par
labu, jo šodienai atlikušas tikai vairs 7h 50min no divās nedēļās atļautajām 90
darba stundām.
Kā jau visai
mūsu ģimenītei raksturīgi, arī man patīk vērot un iemūžināt dažādus
debesskatus. Jo debesis jau nekad nav vienādas, tās neatkārtojas! Šī bildīte
arī tapusi Polijā, vēl pirms saullēkta.
Uz pusdienlaiku
jau esmu Daugavpilī, remonti pie robežas arī jau pabeigti, vēl tik septiņdesmit
ierobežojumi nav noņemti un grūti nociesties to nepārkāpt uz jauna asvalta. To labi
saprot arī divi moto policisti, kas te dežūrē.
Tad nu sešu
dienu veikums 3838km un varu gaidīt pirmdienu un izkrauties, un tad jau atkal
jauns stāsts var sākties!
Klau, kādu tieši maršrutu ieteiktu, ja ir vēlme apbraukt Varšavu, nevis mīcīties cauri? Parasti pa S8 braucu, gribas saprast vai tam ir kāda alternatīva...
AtbildētDzēstVislabākais jau, protams, Varšavas caurbraukšanu ieplānot naktī, tad var izskriet cauri bez aizķeršanās. Ja tomēr sanāk dienā un negribas mīcīties, ir vairāki varianti apbraukšanai. Ostrowā Maz var pagriezties pa kreisi uz 50 ceļu un iet līdz A2, vai Wyszkow griezties pa labi uz 62, pa to līdz 50 un tad uz A2. Pirmais variants sanāk mazliet garāks. Es parasti izmantoju otro.
DzēstEs teiktu, ka labs maršruts ir Augustow-Lomža-Ostrow Mazowiecki.
AtbildētDzēstNu šis nosauktais maršruts aizved vēl tikai līdz Varšavai. Ja jau brauc caur Lomžu, tad, lai apbrauktu Varšavu, nav liela jēga braukt uz Ostrow Maz. Tad var turpināt pa 61 ceļu līdz Serokai, kur pagriezties uz 62 un iet apkārt. Un man Lomža neder, jo uz Eiropu es vienmēr eju ar smagu kravu, bet Lomžas tiltam 30t ierobežojums.
DzēstIr dzirdēta tāda lieta, ka tālbraucēji braucot bez apaviem kājās. Tā ir tāda tradīcija vai arī tikai dažu šoferu paradums?
AtbildētDzēstRegulāra lasītāja.
Kā Tev, Jāni, šķiet - vai pēc 10-12 gadiem būs iespējams mainīt profesiju un kļūt par tālbraucēju, ja neesmu vairs jauns? Man 44 gadi, gribētu izaudzināt bērnus un tad līdz pensijai pastrādāt par tālbraucēju. Negribas visu mūžu kantorī sēdēt.
AtbildētDzēstSveiki!
AtbildētDzēstVai esat braucis pa maršrutu Jelgava - Joniškis apveceļš - Šauļu apvedceļš - garām Kelme - Skaudvile - Jurbarkas - Šakiai apveceļš - Pilviškiai - un tad pie Marijampoles uz lielo šoseju? Ļoti patika šis maršruts, braucot uz Eiropu...