Kāda tēma „Cālī”
par attiecībām uz ceļa uzvedināja mani uz domas pievērsties šādām pļāpām.
Galvenais jautājums tur bija „vai Jūs lamājaties uz citiem satiksmes
dalībniekiem?”. Vispār jau es esmu pacietīgs cilvēks, bet reizēm lamājos gan!
Vēl šajā diskusijā pacēlās jautājums par pareizu lokveida kustības izbraukšanu.
Un diezgan bieži nāk prātā labs teiciens no kāda mana drauga – „Nez kurš ir
lielāks idiots, kurš tā brauc, vai kurš tā iemācīja viņam braukt?” Šādi mēs
nonākam pie pārdomām, kurš tad īsti ir vainīgs pie tā, ka mēs nepareizi braucam.
Es gan, laikam, vairāk vainotu nevis autoskolas, bet pašu satiksmes
organizāciju. Varam jau mēs apgalvot, ka nu jau pie mums viss notiek pēc
Eiropas paraugiem, bet te nekas nav pat tuvu Eiropai. Uzbūvējam apli ar trim
vai pat četrām joslām un viss – braucat kā mākat! Vēl jau pie vainas arī
savstarpējā attieksme vienam pret otru. Iebraucu aplī un labāk nelienu uz otro
vai trešo joslu, jo mani tak nepalaidīs atpakaļ, tā arī braucu visu loku pa
pirmo. Kā piemēru tam, kā ir Eropā, parādīšu dažus lokus Nīderlandē. Tur
vienkārši nav iespējams visu loku apbraukt pa pirmo joslu. Lai nokļutu
vajadzīgajā virzienā, ir jāieņem pareizā josla. Arī parastie krustojumi ir ar
nogriešananas joslām, luksofori ar papildsekcijām, kuras uz sensoriem ieslēdzas
tikai tad, kad kādam tiešām vajag nogriezties, par velti neslēdzelējas un
nekavē laiku. Nu vienkārši prieks braukt!
Arī pie
industriālajām zonām, kur var rasties vajadzība pārvietot lielas negabarīta
kravas, loki tiek uzbūvēti tā, ka tos var pārbraukt taisni. Protams, apturot
visu pārējo satiksmi un noskrūvējot barjeras, bet tas smagsvara treileriem to
ļauj izdarīt ar veselām riepām.
Ceļus jau tik ātri neviens nepārbūvēs, tāpēc, varbūt vajadzētu mazliet mainīties mums pašiem un vairāk cienīt sevi un citus stiksmes dalībniekus!
Lai Jums droša un jauka braukšana Jaunajā Gadā!
Lai Jums droša un jauka braukšana Jaunajā Gadā!
Vai tad tādi paši loki nav Ventspilī abās pusēs paceļamajam tiltam?
AtbildētDzēstTeikšu godīgi, Ventspilī neesmu bijis vairākus gadus. Ja tā ir ,tad tas tikai priecē, ka kāds domā solīti uz priekšu. Kaut gan, manuprāt, tur arī citās jomās ir solīti priekšā pārējiem!
DzēstJēkabpilī tilta galā uzbūvēja mazu krustojumu ar divām joslām. Kārtīgi braucu, kā zebrā mācīja - ja nogriežos 3 izbrauktuvē, netraucēju braucu pa iekšējo. Laicīgi parasti sāku pārkārtoties uz ārējo lai izbrauktu. Un viss it kā sanāca. Bet tad sāka parādīties visādi - kas nelaida vairs uz labo joslu (lieliska pateicība par to ka ielaidu aplī), un tādi kas apdzina pa ārējo un nelaida nogriezties. Arī sarunās ar paziņām dzirdēju viedokli - ka viņam neviens neesot jālaiž no otrās joslas - viņa labā josla esot galvenā, un ka viņi tik to vien gaidot lai kāds apmaksā viņam mašīnas sānu remontu. Kopš tā brīža tad esmu a'ri piepulcējies tam kretīnu pulkam kurs visu apli mauc pa labo joslu. It kā jau ir mums CSDD un CP kuri varētu situāciju skaidrot un labot. Arī ceļu būvnieki - kuri varētu nebūvēt tik mazos apļos 2 jolsas. Bet - kā ir tā ir.
AtbildētDzēstto sauc par turbo apli. turbo junction - pēc šī meklēt google.
AtbildētDzēst