30.10.16

Jautājumi un atbildes 2.



Tad nu vienreiz ķeros klāt sen apsolītajai atbildei par kravu stiprināšānas siksnām. Taisnība jau ir tiem drosmīgajiem, kuri atbildēja.  Es uzglabāju savas siksnas satītas trešajā veidā. Tas sanāk visērtāk. Iekabinu āķi grīdas malā izveidotajā kabināšanas caurumā un metu siksnu pāri pakai. Tā sanāk satīta tā, lai pat ne lidojot, bet arī ripojot pa kravu, viegli ritinātos pāri. Te gan jāizdara neliela atkāpe. Tie, kuru piekabēm ir no grīdas izvelkamas kravu stiprināšanas cilpas, var lietot arī otro veidu, jo āķi cilpā var iekabināt no abām pusēm. Ja es lietošu otro veidu, siksna paliks savērpusies vai arī negribēs ritināties vaļā un nobremzēsies kaut kur kravas vidū.
 Bet ar šausmām es vēroju tos, kuri siksnas ir satinuši pirmajā variantā – ar āķi vidū. Arī man kādreiz ir sanācis uzmest siksnu virsū iekrāvējam, kurš jau ir pievedis nākamo dēļu paku vai arī nobiedēt kādu cilvēku, kurš iet garām tajā brīdī. It kā jau vienmēr cenšos palūrēt, vai tur nav kāds pienācis, bet ne vienmēr to var pamanīt. Un ja nu arī trāpa tas siksnas gals, tas nav pārāk sāpīgi, nu varbūt nepatīkami. Bet, iedomājoties, ka siknai līdzi vēl lido tas āķis, tad gan nelabi paliek! Pat ja tur neviena nav, tas atsitīsies kaut kur pa piekabi un ja tieši tajā vietā ir sānu gabarīt lukturītis? Tāpat piekabes priekšgalā, tur vēl ir mašīnas lukturi un bākas. Arī neņemot vērā drošību, tas viss sanāk neparocīgi. Es sakabinu siksnas, pārmetu pāri un eju otrā pusē vilkt klāt. Te sanāk vispirms pārmest, tad iet apkārt piekabei aizkabināt un tad atkal atpakaļ, lai savilktu. Es jau piekrītu, ka šoferim kustības vajadzīgas, lai izkustinātu nosēdēto dibenu, bet ne jau uz kraušanās laika rēķina!
Kāds var teikt, ka satinot ar āķi pa vidu, tās mazāk tinas vaļā uzglabāšanas laikā. Arī te es strīdēšos pretī un risinājumu reiz noskatīju no kāda šofera, kurš krāvās ārā ostā. Mūsu riepu servisā izprasīju kādu, jau nelietojamu, riepu kameru. To sagriezu nelielās sloksnītēsun uzvēru uz siknas āķiem. Kad satinu siksnu, uzlieku virsū gumiju un gatavs! Lai kā tās siksnas mētātu, vaļā tās netinas!

Vēl es ieteiktu izdarīt vienu lietu, ko arī es šīm, attēlā redzamajām vēl neesmu izdarījis. Es parasti aptinu ar caurspīdīgo skoču tās zilās drošības birkas, kas ir siksnām klāt. Tas palīdz tām tik ātri nenotrūkt, jo bez birkas siksna skaitās nederīga. Caur skoču var redzēt, ka tā tur ir un ja vēl tas kontrolētājs netic, galu galā to skoču var nogriezt nost.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru