22.02.13

Soļanka



Kāds pastāvīgais mana bloga apmeklētājs man pameta ideju, ka es varētu aprakstīt arī kaut ko no savas virtuves. Nu tad arī šovakar ir pienācis tas brīdis, kad ķeros tam klāt! Ir svētdienas vakars, esmu laicīgi sasniedzis savu galamērķi – muitas laukumu Viksā un varu mierīgi padomāt par vakariņām. Uzreiz atgādināšu šim lasītājam, ka šoreiz nebūs mana ierastā biezzupa, kurā karote stāv, bet gan normāla zupa! Labi, nav ko gari runāt, vēders jau sāk skaļi prasīt savu – ķeramies klāt!
Sastāvdaļas.
Par pamatu izmantojam pirkto Soļanku burkā, tai klāt pievienojam.... opā! Tikai tagad atjēdzos, ka esmu no mājas aizmirsis paņemt kartupeļus! Nu neko darīt – nāksies izlīdzēties ar to, kas ir! Tātad, ja būtu, tad būtu pievienojis kādus pāris kartupeļus, tagad nāksies tos aizvietot ar saldētajiem frī kartupeļiem, vēl pieliekam saldētās frikadeles, ja kādam tās negaršo, tad tās var aizstāt ar pusžāvēto desu. Visideālākā ir medījumu gaļas tušonka, ar kuru reizēm mani apgādā mans bračka, bet arī tie krājumi ir beigušies. Tad vēl mājas pagatavota zupas garšviela, par tās gatavošanu var izlasīt citā blogā














Pagatavošana.
Ielejam katlā apm vienu litru ūdens. Atkāpjoties no tēmas, to es mājās uztankoju no avotiņa, tam ir normāla garša un ilgi var glabāt. Pirmās liekam vārīties frikadeles. 350 gramīgo paciņu parasti dalu uz pusēm. Uzreiz arī pievienoju ēdamkaroti mājas garšvielu, jo tām arī vajag pavārīties. Tām klāt jau ir pietiekoši daudz sāls, tā ka papildus to nevajag. Ļauju tām vārīties apm 15 minūtes. Tad lieku iekšā burkas saturu un arī frī kartupeļus, varētu būt kādi 100 – 150 grami. To es tā „uz aci” nosaku. Tad vēl var nākties mazliet ūdeni pieliet, lai pieregulētu zupas biezīgumu. Nesen iegādāju jaunu garšvielu – oregano, noeksperimentēšu arī to mazliet piebērt. Tad tam visam ļauju kādas 5. minūtes apvārīties, nogriežu gāzi un tad vēl kādas 5. Minūtes ļauju savilkties. Nu ilgāk jau arī nemaz nevar nociesties! Tad tik lejam bļodiņā, iegriežam citrona šķēli (ja ir, ja nav, var jau arī bez tā) un mazliet krējumu. Labu Apetīti!


"Sarkano Rītausmu" ielas lielveikala reklāmas avīze noder par vienreizējo galdautu!






Mēģināšu izskaitļot arī to, cik tas izmaksā. Pirkuma čekus neesmu saglabājis, ja nu gadījumā kaut ko saputroju, piedodiet, ja varat!
Burka Soļankas – 0,79ls, frikadeles – 0,65ls, bet šeit tiek izmantota puse, tātad rēķinam 0,33ls, frī kartupeļi apm 0,80ls kilogramā, precīzi neatceros. Te izmantojam ap 150g, lai būtu 0,15ls.
Vēl jau sanāk netiešās izmaksas, tādas kā gāze, citrona šķēlīte, mazliet krējuma, kas to lai precīzi izskaitļo, nu varam piemest kādi 0,10ls, tātad, sanāk, ka divas lielas porcijas zupas izmaksā uz 1,40ls.    

1 komentārs:

  1. Varam piedot,Jančuk, varam:)))...ir nācies baudīt slaveno biezzupu ar tikpat slavenajiem medījuma konserviem..teikšu, kā ir..Dievīgi:)..tiem,kas nezin,varu pastāstīt, ka ir vēl viens izcils firmas ēdiens ar dārzeņiem, bet lai nu autors pastāsta pats..ja vēlēsies..
    Lai garšo:)!
    Uldis

    AtbildētDzēst