29.11.14

Kas lācītim vēderā? 2.sērija

   Turpināšu iesākto tēmu par kravām. Vēl sīkāk un precīzāk tieši par stiprināšanu jau, nezinu, vai sanāks. Arī uzskatāmas bildītes tieši par šo tēmu nav bildētas. Un, ja tā padomājam, tam visam būtu jābūt pārrunātam 95.koda kursos, jo datums, līdz kuram varēja iztikt bez koda, sen jau garām. Cits jautājums, cik kvalitatīvi šie kursi ir bijuši. Zinu gadījumus, kad lielākais laiks tika pavadīts, skatoties "jūtūbā" krievijas avārijas. Man paveicās mazliet vairāk, kursi bija pēc noteiktas programmas par noderīgām tēmām, tiešām  uzzināju arī ko noderīgu! Ja arī nav bijis saskares ar tiem MK noteikumiem, palasīt tomēr vajadzētu, jo , kā visiem labi zināms - likumu nezināšana neatbrīvo no atbildības!


   Šo sēriju iesākšu ar pavisam svaigu kravu, kas atceļoja no Vācijas uz Rīgu. Kravā "Knaufa" špakteļmasas spaiņos. kopējais kravas svars- 24,5 t. Lai varētu normāli kravu nostiprināt, tika piešķirtas tukšas paletes.


   Atgriežamies senākos laikos. Saskrūvējamās caurtekas. Te, gan vēl tās pakas nav nostiprinātas,


Te vēl gatava caurule pa virsu tādām saskrūvējamajām.


Ģeotekstila ruļli. Svars nav liels, bet tik un tā jāpiedomā no nostprināšanas, lai piekabe "neuzpūstos" apaļa.Pirms kraušanas sagatavoju siksnas, lai var apņemt visai pakai apkārt un savilkt kopā, un tad vēl ar citām siksnām pakai pāri un pievelku pie grīdas. Ruļlu garums 5m, saliek divas pakas, te redzama tikai pirmā.


Tā kā pēc divu tādu "štabeļu" iekraušanas paliek brīva vieta, tiek piemeklēta papildkrava, kas ierūmējas atlikušajā vietā.


Te atkal ģeotekstils, tikai savādāks. Māla piedeva, tāpēc paklāji smagi, visa krava pāri 20t. Ruļļi tiek krauti piramīdā, katra kārta piesieta, tad nākamā tik virsū.


Atkal ruļli, atkal savādāks materiāls, tāda kā puscentimetru bieza plastmasa sarullēta. Svars salasās liels, ap 24t. Arī te piramīda, visu nostiprināšanu uzraudzīja krāvēji, norādot kur un cik siksnas likt. Protams, apakšā arī pretslīdes gumijas.


Tā kā pret piekabes priekšas bortu ruļlus nevar atspiest, lai nepārslogotu velkošo asi, tiek veikts šāds paņemiens, lai novērstu ruļlu slīdēšanu uz priekšu.


No aizmugures vienkārši skaists skats!


Joprojām turpinu ar ruļliem! Sarullēts plastmasas siets. Svars nav liels, iekrauj visu paku uzreiz. Tā kā ruļli ir gandrīz līdz jumtam, svarīgi sagatavot siksnas pirms iekraušanas.


Siksnas āķus aizkabina aiz piekabes malas, tad aizver aiz jumta stieņiem, galus uzmet uz jumta. kad krava iekšā, atliek tikai pavilkt aiz galiem un siksna vietā, ver tik atslēgā un novelk. Galvenais atcerēties, ka aiz jumta stieņa siksnu vajag tikai aizbāzt, nevis aptīt uz rinķi!


Vēl vieni apaļi, resni un smagi ruloni - papīrs. Šie tādi diezgan pateicīgi gan vesšanai, gan nostiprināšanai - vienkārši siksnu pāri, uz kantēm plastmasas stūrīši un viss. Ir nācies vest šādus rulonus, tikai garākus, tā ka knapi palien zem jumta un tad gan pie stiprināšanas un  braukšanas stipri jāpiedomā!


Nu gan pāreju pie citādākām, ne tik apaļām kravām. Kaut gan, arī te ir kaut kas apaļš, tik mazākā diametrā. Maisos ir apaļas sāls tabletes. Paletes sanāk pietiekoši smagas, lai nāktos piedomāt pie izvietojuma, lai nepārslogotu asis.


Brīvi palikušie tukšumi tiek aizpildīti ar vieglākiem produktiem!


Šo sēriju noslēgšu ar visu laiku trakākajām kravām, kādas man ir nācies vest- plastmasas atgriezumi. Ne te ko var tā īsti nostiprināt, ne piesiet!


Pēc šādām kravām vēl kādu mēnesi dažādas plastmasas drazas lien ārā no visām spraugām! Skaisti, vai ne?
Turpinājums sekos...

2 komentāri:

  1. Cik daudz kravas nosūtītājs nāk pretī vedējam? Tas bildē redzamais dēļu režģis, lai krava neslīd uz priekšu. Uztaisīja? Pašam jāprasa? Un vēl citureiz visādi tur ķīļi, dēļi, utt? " Ordnunga " zemē taču nav sētmales ar visu nevajadzīgo/vjadzīgo - ja nu ko ievajagās. Un kuram pieder gala vārds kravas izvietošanā? :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Mašīnai ir jābūt nokomplektētai ar siksnām, pretslīdes gumijām un stūrīšiem, kurus liek zem siksnām. Pārējo, ķiļus brusas utt, arī bildē redzamo lielo paleti , nodrošina iekrāvējs.Ja ir kādas īpašas prasības kravas nostiprināšanai, kuras nenodrošinās iekrāvējs, tad pasūtījumā ir ierakstīts - mašīnai ir jābūt nokomplektētai ar to un to... Tātad, tas jau laicīgi ir zināms un var sagatavoties.
      Gala vārds pieder šoferim. Man ir bijis, ka Vācijā nepareizi saliek kravu. Es tā arī pateicu - nekustēšu no vietas, kamēr nepārkraus. Pārkrāva...

      Dzēst