Mēģinot izprast bloga apmeklējuma statistikas pēkšņo pieaugumu, uzdūros diskusijai par vieglo un smago attiecībām uz ceļa portālā "cālis". (paldiesiņš mana bloga reklamētājam!). Oriģinālā to var izlasīt šeit. Paldies jau tiem, kas to visu izprot un aizstāv mūs. Mēģināšu izklāstīt, kā es to visu redzu, varbūt kādam liek aizdomāties.
Visos laikos jau ir bijuši burkšķētāji, kam tie smagie maisās pa kājām. Tikai nesaprotu, kā viņi iedomājas dzīvi bez tiem. Ko viņi ēstu, ko viņi pirktu veikalā, tak pat veikala nebūtu - būvmateriālus ar ķerru tad stumtu! Kur dzīvotu un ar ko brauktu, jo viss tak tie atvests, aizvests vai pārvests!
Gadās jau arī mūsu aitu barā pa kādai melnai avij, bet, manuprāt, bez jebkāda iemesla neviens smagais vieglajam virsū negriezīs. Drīzāk jau parādīs ar labo pagriezienu, ka ceļš brīvs, vai arī uzmetīs ar kreiso, lai nelien garām, kad tas ir bīstami. Un ne vienmēr vieglais par to pateiks paldies! Pēc maniem novērojumiem apmēram puse pateicas. Par to, ka brauca priekšā un nelaida garām - varbūt vienkārši apbrauca kādu bedri vai meklēja labāku sliedi sniega putrā un laicīgi neievēroja, ka vieglais iet garām.
Ja runājam par ātruma pārsniegšanu, tad visiem normāliem smagajiem spidometrs tiek kalibrēts reizi divos gados. Maksimālais ātrums tiek uzstādīts uz 89 km stundā. Kādreiz jau varēja sarunāt, lai piemet kādu km, bet tagad tie laiki beigušies - ja pieķers, tad kalibrētājam licenze nost. Var jau uz kalibrāciju braukt ar nodilušām riepām un pēc tam uzlikt jaunas, bet ieguvums būs tikai kādi 2-3 km stundā. Tā ka nu par kādi 92 km stundā ātrāk nu ne kādi nesanāks. Ja arī kāds skrien uz simta, tad tam tas ierobežotājs ir atslēgts vispār, bet to jau uzdrošinās darīt tikai tie, kas neredzot vairs savas mājas skursteņa galu, griež atpakaļ. Ja kāds apgalvo "es braucu uz deviņdesmit, bet smagais aizgāja garām", tad viņam būtu īstais laiks pievērst uzmanību sava auto stāvoklim. Pats pirmais jau varbūt, ka riepām nav pareizais izmērs. Un vispār jau pārbaudīt vienkārši - jebkura normāla navigācija rāda ātrumu un kļūdās tikai uz kādu vienu km stundā. Ja nav pašam, var jau palienēt no kāda drauga.
Par vieglo nepieklājību gan būtu daudz ko teikt! Visvairāk tracina apdzīšana pēdējā brīdī. Redz, ka pretī braucošais tuvu, bet nē - "es vēl varu paspēt!" Un tad man jābremzē un šis vēl rauj gar pašu degunu atpakaļ. Vai arī piedod tik gāzi, kad smagais sāk iet garām.
Viena no lielākajām kļūdām, ko pieļauj vieglie krustojumos, ka nepadomā pievērst uzmanību tam , ka strauji griežoties pretējais stūris puspiekabei iet uz āru. Tātad - iela ar divām joslām vienā virzienā. Luksofors. Smagais ar puspiekabi stāv pirmajā joslā un griezīsies pa labi. Blakus visa rinda vieglo. Lai neapgāztu luksoforu, smagajam ir jāiebrauc ļoti dziļi krustojumā un tad ļoti strauji jāgriež pa labi, dažkārt jau pat pa pretējo joslu. Tik strauji griežot, piekabes kreisais aizmugurējais stūris padodas apmēram kādu metru pa kreisi. To būtu ĻOTI ieteicams ievērot tiem, kas pa kreiso joslu skries garām. Tāpat būtu ļoti labi tas, ja piebraucot no sānu ielas un redzot, ka smagais griezīs iekšā, nebrauktu līdz pašam krustojumam, bet apstātos jau dažus metrus iepriekš, tas smagajam ļaus vieglāk iegriezt. Jau iepriekš paldies tiem , kas to ievēro! Tāpat arī nevajag aizmirst, ka griežoties puspiekabe iet uz līkuma iekšmalu, nevajadzētu pielīst par tuvu.
Un cik ilgi nav nācies stāvēt pie neregulējama krustojuma uz pārpildītas ielas, nedod dievs, ja vēl jātiek pa kreisi! Jo man jau vajag diezgan lielu spraugu, lai savas 40 tonnas 17 metru garumā pārvilktu pāri ceļam. Retais piebremzēs un izlaidīs, parasti jau cerība tik uz kādu citu smago.
Vēl viens piemērs no dzīves. Bakstos sastrēgumā, beidzot tieku līdz luksoforam. Iedegas zaļais, bet man jāstāv uz vietas, jo aiz krustojuma sastrēgums turpinās un man nav vietas, lai pārvilktu asti. Beidzot esmu sagaidījis ,lai kādi 18 metri atbrīvotos, tūlīt sākšu kustēt! Kas tev nu deva! Katram sevi cienošam pilsētas džigitam liekas, ka pavisam nepiedodami ir tas, ka blakus joslā sastrēgums ir par trīs mašīnām īsāks un tieši tur ir viņa vieta! Nu ko te vēl piebilst?
Sāku rakstīt šeit, bet sanāca diezgan gari. Tāpēc nopublicēju komentāru/novērojumus pie sevis http://imants.from.lv/511-komentars-par-furem-un-furmaniem/
AtbildētDzēstLai labi ripojas, Jāni!
Sveiks Imant-itspams....
DzēstIzlasīju komentāru iekš tava bloga (es atļaušos uz tu, jo tavi komentāri šai blogā ir bieži un komentētāji blogeriem vienmēr ir savējie ļaudis un uzrunā uz tu) . Nekas traks nebūtu noticis, ja to komentāru būtu šeitan pat ar iekopējis, tā teikt- lai pārskatāmāk un par lietu. Šobrīd- aizej tur.. nezin kur utt... un mēdz teikt, ka dubults neplīst... nekas, ka neta plašumos teksts parādītos divās vietās :))))
bet nu mans viedoklis par tavu teikto (nē, nē.. es nevelku uz kašķi, nebūt ne, bet es arī stūrēju maza auto stūri, un dalu ceļu ar fūrēm, bet atšķirībā no tevis, esmu izbaudījusi fūrē garus jo garus kilometrus kaut vai blakus sēdētāja beņķī, bet tev laikam to nekad nav nācies piedzīvot- nu man tāds priekšstats radās) Lūdzu neapvainoties, es tik izsaku savu subjektīvo sievietes viedokli.
Centīšos par visu secīgi pēc kārtas :)))))
~ varēji komentēt šeitan pat- pārskatāmāk ;) un tā ir tāda cieņa blogotājiem- aizej manā blogā izlasi ko es par to domāju ir blogu aprindās sliktais tonis. .. bet ok.... es sapratu- bloga reklāma :)))) katram tādu vajag :))))
~ par tiem ātruma ierobežojumiem, nu re!!!!!!!!!!!! tu nemaz precīzi nezini uz cik tiek noregulēti ātruma ierobežotāji, bet saki, ka tu domā... Jānim skaidri ir uzrakstīts cipars, kas ir likums!!!! neuzmanīgi lasi....
tas nozīmē, neesmu lietas kursā, bet mņeņije imeju (no teiciena krievu valodā)
~ nav īstenas nojausmas par atalgojuma sistēmu... man jau te liekas ka tiek jauktas divas dažādas katogorijas par atalgojumu-vienkārši smagā darba darītāji ar tālbraucējiem... un no malas ne vienmēr tu vari redzēt, vai tas lietuvietis ved mēbeles no Priekuļiem uz Rēzekni, vai uz Kauņu... ir taču tik daudz iekšējo reisu utt.. atalgojums nav rādītājs kultūrai uz ceļa.. ar vieglajiem tak arī brauc uz darbu- nokavēsi- nogriezīs no algas :)))))
~ par Polijas ceļiem, nu re, daudz braukts, bet kāpēc tā pusjosla ir un kam paredzēta ar tā īsteni tev skaidrības nav... tā ir paredzēta braukšanai, un tam tā arī tiek lietota šaurajos ceļos... nu ne jau dēļ tā lai tur noliktu dīvānu un tv skatītos... :))) pusjoslu izmanto apdzīšanas manevriem- drošībai...
Tā nav paredzēta braukšanai visu ceļu, vai gājējiem.. tā ir tieši un konkrēti 2 joslu ceļos apdzīšanas manevriem lēnāk braucošajiem... nu ja tavs vieglais brauc ātrāk, ok.. šoferis redz un dod tev ceļu paraudamies uz šīs joslas...
~ par braukšanu apdzīvotās vietās- jā.. ir, ir tā ka fūres izskrien ātrāk, jā nenoliegšu, ir tās rācijas utt, BET!! nedomāju, ka nu tik traki joņos uz saviem 70 un apdzīs pilsētā uz 50km braucošos visus vieglos auto... nu nē.. tev nepatīk ka pilsētā sēž aiz tevis tuvu .. nedomāju ka tā ir tendence un to var pielīdzināt katrai otrajai fūrei, tu nekad nezini kāds svars ir kravā, bet varbūt tā ir tukša... Katrs šoferis ir atbildīgs par visu pie sava auto stūres, kurā tas konkrētajā brīdī sēž.. man piemēram fūres netracina ar tuvo braukšanu- nu nav nekad!!! tā gadījies, bet nu vieglie gan... un kā vēl.. jau gribēju ielīmēt logā - Lūdzu ievēŗo distanci, bet nu nokautrējos... šī iemesla dēļ, pat manā vieglajā bij uz īsu laiku rācija, bet es ātri no tās atteicos, ne tik daudziem tā ir lai mani sadzirdētu :)))))) bieži vien domā, ja sieviete pie stūres- es varu padižoties.. ai, ai cik tas ir bieži... veči!!??- ko jūs ar to gribat pateikt??? :))))))))))
- par to tavu izteikumu- ka braucot lielā ātrumā, fūre tev turas tuvu pie mašīnas bampera. hmm.. jautājums, kas tajā momentā tev ir liels ātrums.. paraugies spidomētrā.. otrs iemesls, nu varbūt tu esi uzvedies ne pēc pieklājības likumiem uz ceļa un tev par to grib pateikt, lai tu aizdomājies par rīcību pirms mirkļa.. padomā ko darīji, kā uzvedies pie stūres pēdējās 10 minūtes...
turpinājums, - nākošajā komentārā (aptrūkās rakstu zīmju- limits izsmelts)
turpinājums....
Dzēst~ Un te nu piekrītu uz visiem 100% - iekopēju----> “Būsim pieklājīgi uz ceļa viens pret otru. Mēģināsim iejusties cita braucēja ādā un saprast viņa motīvus.”
.... ............rīcības motīvus es vienmēr cenšos saprast un meklēju attaisnojumus muļķīgām rīcībām lai kādas tās arī nebūtu........ jā, es neesmu no tām, kas krāsojas pie luksofora vai pie stop zīmes pie pārbrauktuves, bet nesen Madonā redzēju- brauca gan tik līdz slimnīcai, kas ir pārsimts metri no pārbrauktuves, pie kuras tā cītīgi krāsoja acis :)) nu varbūt steidzās pie mīļotā vīriešā... hmm.. bet kāpēc to nevarētu izdarīt apstājoties stāvlaukumā, bet krāsojas pie stop zīmes??? vilciens taču nebrauca...hmmm.. un tad es izdomāju- varbūt viņas vīrietis slimnīcā viņu gaida raugoties pa logu... :)))))
njāa.. kopumā par tavu komentāru man palika viedoklis- samērā lecīgs vieglā auto stūrētājs.... piedod. piedod.. tas mans personīgais, subjektīvais sievietes viedoklis....
uiiii.. man gari sanāca- piedošan :))))))
Lai jauka diena!
Sveiki! Palasīju Jāņa rakstus un komentārus.Interesanti. Pats arī esmu tālbraucējs un man arī ir daži novērojumi, nevisai glaimojoši vieglajiem. Es arī, kā Jānis jau labu laiku uz fūrēm, vismaz gadi 10. Imants savā komentārā raksta, ka fūre sēž astē, tad lūdzu brauc ātrāk. Bieži ir gadījumi, vieglais apdzen un sēz tev trīs, četrus metrus priekšā. Tad kāda velna pēc līdi garām, ja apdzen, tad pēc 5min es tevi vairs neredzu. Parasti fūre iet uz pilnu ātrumu, tas ir ap 90k/h, tad rēķinies , lai apdzītu normāli, vajag vismaz 100k/h. Tad tas būs ātri un neradot stresu sev un citiem. Jo man ir gadījies, ka vieglais blakus, bet pretī fūre un ko nu...
AtbildētDzēstTad vēl par to, ka fūres iet kolonā. Parasti tas izveidojas tāpēc, ka visas mašinas it kā brauc uz pilnu, bet vienam riepas nodilušas, citam noregulēts ne tā, rezultātā ātrākais panāk lēnāko. Tas ātruma pārsvars ir tik niecīgs, kā apdzīt nevar, jo nav jau bānis, visu laiku kāds nāk pretī. Un tad var redzēt pa trasi iet kolonas, viena aiz otras, kā mēs sakām - vagonā. Parasti, jau tiek ieturēta distance, lai vielie un citi var apdzīt, ja redzi, ka fūre aiz fūres sēž pāris metrus, tad zini, ķer monentu apdzīšanas manevram. Gadās, ka kāds brauc 80 -85k/h, tad tas jau pārējiem ir stress, notiek lamāšanās pa rācijām un apdzīšanas manevri, dažreiz arī riskanti.
Ieteikums vieglajiem apdzenot fūres kolonā atcerēties, mēs jūs redzam un ceram uz normālu manevru, tāpēc neradiet stresu sev un citiem. Ja apdzen, tad bremzē nevis man priekšā, bet nākošai fūrei aimugurē, jo es varu nepaspēt nobremzēt, kā nekā svars 40 tonnas, to nevajag aizmirst. Sekas būs bēdīgas. Bieži gadās, vieglais nobriedis apdzīt kolonu, bet tiekot garām pirmai fūrei dūša papēžos un tad sēz starp fūrēm un tagad viņa rīcību ir grūti paredzēt. Ja man saka, ka fūres maisās nevarot apdzīt, tad atbilde ir viena - vieglais iet divreiz ātrāk un nevari apdzīt, iemācies braukt.
Vēl ir āksti, kuri apdzen un pēc pāris 100m attopas, ka jānogriežas. Labākā gadījumā pa labi, bet bieži tieši pa kreisi. Tas pats variants, varu nepaspēt apturēt smago, bet tie kretīni vēl parāda vidējo pirkstu, tā vietā lai vismaz pie sevis palūgtu piedošanu par izdarīto stulbību un fūres vadītāja pieredzi un meistarību glābjot Tavu dzīvību. Tas tā iesākumam...
Paldies par atbalstu! Par šo tēmu jau varētu runāt ilgi un tas, laikam, jādara arvien vairāk, jo vēl jau ir pietiekoši daudz tādu, kas īpaši nerēķinās ar citiem satiksmes dalībniekiem! Ja kaut daži sāks nopietnāk apdomāt savu rīcību, tad jau vismaz kaut kāds rezultāts būs sasniegts!
DzēstPar fūres astē sēdēšanu vieglajam (laikam neuzmanīgi Anonīms lasīja) - tas manā komentārā attiecās uz apdzīvotām vietām - savādāk - nekādu pretenziju. Nu gribi - nesies garām - bet nesēdi man pakaļā trīs metru attālumā. Kā pats minēji - nobremzēt 40 tonnīgo ir grūti - esi atbildīgs!
DzēstPatīkams komentārs, uzreiz sajūta, ka cilvēks zina par ko runā. Visam viedoklis, pamatojums.
DzēstMan arī izbrīna tie kas apdzen un uzreiz nogriežas pa kreisi :))) nu katram sava doma...
Lai labi ripo....
Sveiks Jāni un visi pārējie! Lasīju uzmanīgi, bet runāju, vispār par to, kā vieglie brauc. Pats arī ar vieglo braucu, bet domāju tāpat kā fūrei pie stūres un nav svarīgi vai apdzīvota vieta vai nē. Es nekad nelīdīšu uz trases, ja redzu, ka fūre nāk un nepaspēšu aizbraukt, lai viņai nav jābremzē. Jo pēctam uzkurināt tās 40t ir lieks degvielas patēriņš un laiks. Vai nu palaid lai lido un tad, ja esi braucējs, apdzīsi, vai arī min, lai fūrei nav jābremzē, bet atkal Tev jābūt pārliecinātam, kā Tu un tavs auto to var paspēt. Un nesēdēs neviena fūre astē. Bet, ja spogulī redzi, ka tomēr sēž, tad zini, neguli, brauc. Par laiku runājot. Jānis jau skaidroja par taho un režimiem. Es vēl piebildīšu. Braukājot pa vienu trasi, katram šoferim laika gaitā jau ir izveidojies grafiks. Piemēram startējot no Rīgas es jau zinu, kad es varu būt galā, tas viss pie nosacījuma, ka uz ceļa viss būs ok. No rīta sākot, 9st ceru tikt līdz noteiktai vietai, bet katrs sīkums to visu iespaido un 9 stundu laikā tu vari pazaudēt pat pusstundu, ja nav lielāki mēsli. Un tad noder tā desmitā stunda, kuru var izmantot 2 reizes nedēļā. Katrs tālbraucējs brauc savādāk un katrs stāv noteiktās vietās. Startējot ceru tikt līdz nākošai man zināmai vietai un citreiz var pietrūkt 5min , lai to izdarītu.Bet kontrole, it sevišķi PL ir barga. Vislielākie sodi ir par režima pārkāpumiem. Katra vilkšanās aizmugurē, jau ir laika zudums un bieži iznāk veikt korekcijas jau braucot. Netieku līdz tai vietai, kur gribēju, jau tiek izstrāts nākošais variants. Bet katrs grib nokļut tur, kur vēlējās. Tad varbūt padomāsim par to.
DzēstAr cieņu Aivars.
Zelta Vārdi...
DzēstČAu,Sandra:)..nu jums ar te smagas tēmas cilājas, vienīgais, ko varu piebilst..tā nu ir, ja fūre normālos apstākļos tev iet garām, tad auto tev nevajag..ar autobusu būs gan lētāk, gan ātrāk:D..par pārējo, gadīties var visādi, bet cieni citus un citi cienīs tevi!
AtbildētDzēstLai ripo..
Uldis
nē.. nē.. autobusi nav man:))))))) , tie ir šoferīši kuri noteikumus neievēro nu nikādus.. ar tiem man nav pa ceļam :))
Dzēstbet nu autobusus te šoreiz nemaz nepieminēju... par tiem brīnumu lietas redzētas... a pārvadā cilvēkus, ne zābakus :((
tēma nu ļoooooti plaša.. kaut vai padomājot uz bāņa, cik minūtes fūre fūri dzen :)) ne tā?????
hehe..es šeit nebiju domājis tevi, runa gāja par čīkstētājiem, kuriem pārdabīgs/neticams/milzīgs ātrums sākas ap 60 un maximālo sasniedz ap 80:D
Dzēstaga..īsti izprast cik laiku, distanci vajag lai apdzītu ar fūri, var tikai tas, kas kaut reizi,tā kā es:), ir viņā sēdējis..
Uldis
Es esmu no lēnajiem braucējiem, jo patīk taupīt degvielu un baudīt braucienu. Tomēr zinu, ka lēnāk par fūrēm nevajag braukt.
AtbildētDzēstTas gan prātīgi teikts! Lai nav jācitē mūsu kino klasika - "Ja es braucu uz atļautajiem 90, tad neviens nedrīkst mani apdzīt!"
DzēstOtrdien ar 80-82 km/h ar vieglo auto pa Liepājas šoseju tuvojos Rīgai. Tālumā pamanīju pamazām velkamies klāt fūri. Lai tās vadītājam nebūtu mani jāapdzen, paātrinājos līdz 92 pēc spidometra (88 faktiskais), un tā mēs divatā (fūre aiz manis 150-200 metru attālumā) aizbraucām atlikušos 20 kilometrus līdz Rīgas apvedceļam.
AtbildētDzēstFan, kur tikai tevi nevar atrast :D
DzēstJāni! Nesapratu īsti, ko nozīmē šis Jūsu teikums: ,,Ja arī kāds skrien uz simta, tad tam tas ierobežotājs ir atslēgts vispār, bet to jau uzdrošinās darīt tikai tie, kas neredzot vairs savas mājas skursteņa galu, griež atpakaļ."
AtbildētDzēstNu tas mūsu valodā nozīmē "uz vietējiem pārvadājumiem, tikai pa Latviju". Burtiski tas jāsaprot, ka nebrauc tālu no mājas. Rīdziniekiem pastāv arī tāds teiciens - "Kā Pētergaili neredzu, tā griežu atpakaļ!"
DzēstMan ārkārtīgi patīk maģistrāle Panevežys - Vilnius. Tur var ilgstoši baudīt braucienu.
AtbildētDzēstViss jau stāstā ir ārkārtīgi skaisti. Tikai viens liels BET. Regulāri braucu pa Liepājas šoseju no Rīgas līdz Liepājai(pa Ventspils arī, bet tur tā to nemana). Un regulāri redzu, kā fūru šoferi izmanto gabarītus...
AtbildētDzēst1) nebrauc normāli savā joslā, bet kārtīgi gandrīz pa šosejas vidu);
2) kad kāds dzen (nav runa tikai par mani, bet vispārīgi mans novērojums) arī taisnā posmā pabrauc uz vidus pusi, lai dzīšana apgrūtināta;
3) dzen viena otru, neievērojot, ka pretī braucošā mašīna ir ļoti mazā attālumā.
Normālie fūru braucēji paliek arvien mazāk. Tāpat kā arvien mazāk paliek vieglo auto braucēji, kuru mašīnas ir aprīkotas ar pagriezienu rādītājiem.
Tā nu tas ir.
nu nezinu..es arī tāpat šad,tad braucu ar mašīnu un izņemot atsevišķus/izņēmuma gadījumus reti saskaros ar savu/citu vadītāju nepieklājību..varbūt kādreiz gadās, aiz nepadomāšanas, steigas, bet tas notiek reti..
DzēstJančukam var piekrist attiecībā uz vizināšanos ar smago, jo gan apdzīt, gan izmanevrēt pilsētā viņu ir stipri grūtāk un sekas, ja nesanāks, nedod Dievs, būs ievērojami smagākas nekā ar vieglo..rezumējot gribu teikt tikai to, ka :sargā pats sevi un Dievs tevi sargās:)!
Uldis
Es 2 x ned. ( agrāk katru dienu, bet cilveks jau palieks slinks ;oD)dienu nobraucu tālbrauceju skatījumā niecīgu kilometrāžu: 160 km ( turp- atpakaļ) + pa pus-Rīgu izbraucu. es teiktu, ka fūru vadītāji pa lielam tomēr uz šosejām ir pieklājīgi, tiešām bieži parāda, vai ceļš ir brīvs vai nē ( par ko pasaku paldies!). Un Rīgā ar viņus var saprast, vismaz es necepos par manevriem Maskavas ielā, vnk uzmanos un paturu prātā, ka var nākties bremzēt un tā. Vieglo vadītāji arī sastrādā visādus brīnumus, tā ka labak sekot vecam, bet gudram teicienam, ka labam autovadītājam uz ceļa neviens netraucē ;o)
AtbildētDzēstToties tas, ko tiešām redzu un neatbalstu ir fūru "nereaģēšana uz ātruma ierobežojumiem". Māja atrodas līdzās tranzītielai, tur ir ātruma ierobežojums 40 km, un vai tad daudz ir tādu, kas to ievēro? Tas ir vienīgais akmentiņš, ko tiešām varētu mest tālbraucēju dārziņā - turpat taču dzīvojas bērni, staigā veci cilvēki, ceļš nav plats un ir starpība, vai fūre pabrauc garam uz 40 km/h vai uz 60km/h.
Irena