15.09.12

Darba laiki.



Nekad līdz šim vēl nebiju tā īpaši pievērsies šai tēmai. Man tas jau ir tik tālu iesēdies, ka bieži vien, pat braucot ar vieglo, sāku prātot – cik ilgi vēl varu braukt, vai arī cik ilgi vēl jāpastāv, lai būtu pilna pauze. Arī citiem, kas man ir apkārt, tas vairs nav jāpaskaidro. Liels paldies tiem, kas ieraksta kādu komentāru blogā, kas kaut ko iesaka vai pajautā. Tad nu mēģināšu sniegt atbildi uz vienu no tiem.
melnā kaste
Visas smagās mašīnas ir aprīkotas ar ierīci, ko sauc par tahogrāfu. Tas ir tāda kā „melnā kaste”, kas ieraksta visu, kas notiek ar mašīnu – gan darba laiku, gan braukšanas ātrumu. Ir divu veidu tahogrāfi – parastie(nezinu kā savādak tos pareizi nosaukt), kuros tas viss tiek fiksēts uz papīra ripām, un digitālie. Sākot ar 2007.gadu jaunajām mašīnām uzstāda tikai digitālos tahogrāfus. Tāds ir arī manā skanijā, tad arī pievērsīšos tiem.
Pirmais un obligātais, kas ir vajadzīgs, lai varētu braukt ar šādu auto, ir vadītāja karte, jeb kā tautā sauc – „čips”. Pēc izskata, apmēram, kā bankas karte. Tahogrāfs „atceras ” informāciju par visu iepriekšējo gadu, čips par 28 dienām.
Tad nu ievietojam karti aparātā un varam sākt braukt!
Dienā drīkst braukt 9.stundas, kuras ir jāpārdala uz pusēm ar, vismaz, 45.minūšu pārtraukumu. Tad ir jāstāv 11stundas ilgs ikdienas pārtraukums. Divas reizes nedēļā drīkst strādāt 10 stundas, bet tad ir jābūt divām 45 minūšu pauzēm, jo nepārtraukts darbs nedrīkst būt ilgāks par 4,5 stundām. Trīs reizes nedēļā ikdienas atpūtas laiku drīkst samazināt līdz 9. stundām.
pievienoju bildīti no Autotransporta Direkcijas bukleta, ceru, ka sanāks uzskatāmāk 
Pēc piecām darba dienām ir jāveic 45 stundas ilgs iknedēļas atpūtas laiks. Iknedēlas atpūtas laiku drīkst samazināt līdz 24 stundām, bet to nedrīkst darīt divas nedēļas pēc kārtas. Tātad – vienu nedēļu drīkst strādāt sešas dienas, maksimālais darba stundu dkaits – 56. Tad jāstāv 24 stundas un sākam strādāt otro nedēļu. Divās nedēļās kopējais darba stundu skaits ir 90, tātad atlikušas vairs tikai 34. Tad var sanākt, ka jau ceturtdien jābeidz darbs un atsākt strādāt var tikai pirmdien. Attiecīgi arī kompensējas pirmais saīsinātais iknedēļas atpūtas laiks.  Protams, ne jau vienmēr pirmajā nedēļā tiek iztērētas visas stundas, tātad vairāk paliek uz otro.
tahogrāfa izdruka
Visus datus no tahogrāfa var nolasīt ar speciālu datu nesēju un pārvietot uz datoru. Tam, gan, arī speciāla programma ir vajadzīga. Tas viss tavieglo Transporta Inspecijas darbu. Nolasa datus, ieliek kompī un programma uzreiz uzrāda visus pārkāpumus.
Tahogrāfam ir arī savs printeris, var izdrukāt pa vienai dienai visus datus, izdruka izskatās līdzīga garam kases aparāta čekam.
Nu tā kā vispārīgam priekšstatam varbūt vajadzētu rasties. Vispār jau tā ir kā vesela zinātne, ar daudzām un dažādām niansēm, ja vēl brauc ar prāmi, vai divatā. Tāpēc ļoti bieži sanāk rēķināt vairākas dienas uz priekšu un plānot, kad sākt un kad beigt! Ja kas neskaidrs, droši jautājiet!
Un vēl - par tiem aizliegumiem. Tas jau nav tikai Polijā. Lielākajā daļā Eiropas ir aizliegumi smagajiem. Tajā pašā Vācijā - svētdienās nedrīkst braukt visu gadu, vasarā arī sestdienās. Plus vēl dažas svētku dienas. 

110 comments:

  1. Super! paldies par skaidrojumu, tagad nedaudz saprotamāk tas palika. Un vēl saka, ka nav liela māka grozīt stūri. Izrādās tā ir augstākā matemātika, lai šito visu izskaitļotu sev par labu uz priekšu:)

    AtbildētDzēst
  2. Paldies par info:)..reāli jau protams jābrauc līdz lai saprastu kas un kā, u.c. niansītes, kā arī to, cik bieza/plāna garoza ir šim darbam.
    Veiksmi, Jančuk! būs jautājumu, nekautrēšos:)
    Uldis

    AtbildētDzēst
  3. Saite uz bukletu un tabulu (http://www.atd.lv/lat/tahografi/digitalie%20tahografi/?doc=559), ja nu kādam - kā man - pastiprināta interese radusies. :)

    Vēl vari pastāstīt par maksāšanām - man, piemēram, nav skaidrs: cik saprotu - Vācijā maksa tiek ņemta tikai par lielo ceļu izmantošanu - pašam jāatrod automāts un jāsamksā, vai caur aparātiņu? Bet par mazajiem nē? Kā tur tas viss process notiek?

    Vēl - viena youtubera tālbraucēja video redzēju viņa izveidoto karti google.maps servisā, kur viņš ar zvaigznītēm atzīmēja visas vietas kurās ir pabijis - nav bijusi doma pašam tādu izveidot? :)

    AtbildētDzēst
  4. Sveiks kolēģi! Vēl jau ir tāda lieta,kā kopējais laiks,15 h. Tas arī jāievēro. Lai labi ripo!

    AtbildētDzēst
  5. Vēl ja izbrauc trešdienā, pie noteikuma ka esi bijis atstojā 45h, tad svētdien atstojs nav obligāts, vari turpināt braukt nākošās nedēlas noteiktās stundas. jo nedēļa ir no pirmdienas līdz svētdienai.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Jā, bet tādā gadījumā nedrīkst aizmirst, ka otrdienā obligāti jāstājas uz, vismaz, 24 h atpūtu.

      Dzēst
  6. Sveiki!
    Diletanta jautājums par-" vadītāja karti, jeb kā tautā sauc – „čips”".
    Kā pie tā "zvēra "var tikt vai arī dabūt?
    Jau iepriekš paldies!

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Vispār jau daudz ko noderīgu var atrast Autotransporta Direkcijas mājaslapā http://www.atd.lv/
      Pie viņiem arī jāgriežas, lai saņemtu vadītāja karti.Jābūt līdzi derīgai vadītāja apliecībai, fotogrāfijai un uz vietas var aizpildīt iesniegumu un samaksāt( ja pareizi atceros -55ls) Un tad tikai atliek gaidīt apm 10 dienas.

      Dzēst
  7. Sveiks!
    Ja diena ir sanacis nobraukt 11h, attiecigi stundu vairak meklejot parkingu, tad ka rikoties? Izdrukat ceku un atrakstities,ka tika mekleta piemerota vieta,lai apstatos?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Nu izdruka ir jātaisa pie katra mazākā pārkāpuma. Tikai tas var nepalīdzēt, ja visu vienpadsmito stundu būsi vilcis pilnus 89 km stundā. viss jau ir redzams, vai Tu samazini ātrumu un izbrauc cauri kādam parkingam vietu meklēdams, vai nē.

      Dzēst
  8. Sveiks!
    Jautājums tāds, es drīkstu strādāt 6 dienas nepārsniedzot 54h vai 6 maiņas, jo gadās gadās ka citreiz 1 maiņas laikā nobraucu tikai 1h, un atkal sanāk uztaisīt 9h pauzi!???

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Es vados pēc šādiem noteikumiem: divās nedēļās nepārsniegt 90 un vienā 54 stundas, esmu strādājis arī vairāk maiņas par sešām, tikai tam jāiekļaujas sešās dienās - ja sāk darbu pirmdien 08.00 no rīta, tad sestdien 08.00 obligāti jābeidz, diennaktī nepārsniedzu 10 stundas - tas var sanākt, ja strādā pa nakti, dienā nostāv 9h un atkal sāk darbu.

      Dzēst
  9. Sveiks. 1.Braucu ar "šaibām", kā man zināt precīzi, cik ir nobraukts? Ārā taču nedrīkst vilkt lai apskatītos. Darbs tāds, braukšana 5-20 minūtes un pauze uz apm pusstundu. 2.Ja es sāku braukt plkst 7:00, tad cikos man ir jābeidz darbs? 3.Vēl esmu dzirdējis, ka pārtraukumu drīkst dalīt 3x15 min, tā ir tiesa? 4. Vai par vadīšanu uzskata, ja jāpabrauc pāris metri, piemēram jāpalaiž garām lielgabarīts stāvvietā.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. 1)Te der precīzi pieraksti. Pie katras darba sākšanas un apstāšanās pieraksti pulksteni un arī darba ilgumu, vai pauzes garumu. Var arī ņemt palīgā taimeri.
      2)Ja sāk 07.00, tad , lai sanāktu normāla 11 stundu atpūta, jābeidz 20.00, tas ir 13 stundu darba diena. Ja ņem saīsināto atpūtu 9 stundas, tad darba diena var būt 15 stundas un jābeidz 22.00.
      3)Pārtraukumu drīkst dalīt divās daļās 15 + 30 min, pie kam otrajai daļai vienmēr jābūt 30 min.
      4)uz šo jautājumu precīzi atbildēt varu kļūdīties, izteikšu savas domas, ja kāds zin precīzāk, droši var palabot. Ja Tu izkusties atpūtas laikā kaut pāris metrus , uz šaibas tas būs redzams kā darbs. Tad ir jāņem šaiba ārā un otrā pusē jāraksta paskaidrojums par pārkāpuma iemeslu.

      Dzēst
  10. Sveiki, vēlos sagaidīt atbildi un skaidrojumu par braukšanu naktī un sekojošo darba stundu ilgumu...

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Nakts darbs skaitās tad, ja stādā laika periodā no 01.00 līdz 05.00. Tādā gadījumā kopējā darba diena drīkst būt tikai 10 stundas. Tātad, ja sāk strādāt vakarā un darba diena iet ilgāk par 01.00, kopējā darba diena tikai 10.00 stundas, var sanākt, ka 01.00 darbs jābeidz, kaut gan darba laiks vēl it kā ir. Tas pats, ja sāk agrāk par 05.00.

      Dzēst
    2. Cik zinu, tad šis 10 stundu darba laiks attiecas tikai un vienīgi uz vietējiem pārvadājumiem, jo starpvalstu pārvadājumos par to neko nevar atrast. Un cik zinu, tad pagaidām starp maniem kolēģiem arī nevienam nekādu problēmu nav bijis uz kontroli sakarā ar nakts darbiem.

      Dzēst
    3. Jā, tas attiecas uz vietējiem, ne poļi ne vācieši to neskatās. Bet, ir bijuši gadījumi, kad par to soda Latvijas Transporta Inspekcija. Zinu konkrētu gadījumu, kad par to sodīja LV vadītāju un tas bija pēc robežas šķērsošanas no Krievijas.

      Dzēst
  11. sveiki jautajums ja es norita nobraucu 3 stundas un vakara 3 stundas saku 6,30 un beidzu 17,30 vai taja starpa starp nebrauksanu ari skaitas darba stundas viss kopa arbrauksanu

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Ja tās piecas stundas pa vidu nekas netiek strādāts, tad tas nav darba laiks, bet kopējā darba diena tāpat sanāk no 6.30 līdz 17.30. Vienīgais labums, ka pēc tam nav jāstāv 11h pauze, sanāk dalītā atpūta 3+9h.

      Dzēst
  12. sveiks ja man paliek pēc 5 darba dienām vēl 15 stundas nēizmantotas vai es varu izmantot tās brīvdienās arī , tas braukšanas stundas ,unkas ir tā saucamā dalīta atpūta ;paldies

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Jā, var jau strādāt arī sesto dienu, tikai jāatceras, ka tādā gadījumā nesanāks 45 stundu iknedēļas atpūta, bet saīsinātā 24 stundu iknedēļas atpūta, kas līdz trešās nedēļas beigām ir jākompensē. Dalītā atpūta tā arī sanāk, ka jau iepriekš rakstīju. ja pa dienu ir nostāvētas trīs vai vairāk stundas, tad var atpūtu stāvēt tikai deviņas stundas, bet tā skaitās kā normālā atpūta vienpadsmit stundas.

      Dzēst
  13. sveiki . sāku darbu 18.00 braucu 2 st kraušana 1st braucu 2st 30 min. izkraušana 30 min . un tā otru reisu beidzu darbu 06.00 sanāk braukts 9st darba dina 12 st vai daru pareizi , vai varu braukt 6 dinas un cik jāstāv . PALDIES .

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Vispirms jautājums, vai kraušanās laiks tiek nostrādāts un tahogrāfs ir uz āmuriem, vai tas iet kā atpūta, kas būtībā nav pareizi, tātad te jau var sanākt pirmais pārkāpums. Otrkārt, šajā gadījumā sanāk nakts darbs un kopējā darba diena var būt tikai 10 st. Vienu nedēļu jau var nostrādāt sešās dienas un, nostāvot tikai svētdienā, nākošajā nedēļā jau ceturtdien sanāk mest mieru, jo divu nedēļu kopējai darba laiks sasniegs 90st un tad jāstāv līdz pirmdienai, kas automātiski arī kompensēs nenostāvēto 45 st iknedēļas atpūtu. Tā ka, manuprāt, Tavs aprakstītais variants nav pareizi izstrādājams.

      Dzēst
    2. kā būtu pareizāk mainīties esam divi šoferi vins brauc otris mājās .

      Dzēst
    3. Grūti jau kaut ko precīzi ieteikt, nezinot visus Jūsu darba un maiņu apstākļus.

      Dzēst
  14. vai nav uzradies kāds hakeris, kurš varētu izdzēst info no čipa?

    AtbildētDzēst
  15. Gan jau, ka ir, tikai par to jau netiek nekas apspriests publiskā telpā!

    AtbildētDzēst
  16. kā ievadīt manuāli datus ,kad liek čipu iekšā/

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Vajag taču tikai mazliet parakt, visu ko var atrast.
      https://www.youtube.com/results?search_query=digital+tachograph+manual+entry

      Dzēst
  17. Uz cik ilgu laiku var iznem digitalo karti, lai nevaidzetu jaunu izzinu?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Labs jautājums! Ar likumu pamatotu atbildi nemaz nepateikšu, kaut kā nekur neesmu piefiksējis tādu momentu, ir tēma, ko pameklēt! Bet pateikšu savas domas. Manuprāt, šis laiks nav ierobežots, jo , liekot atpakaļ iekšā čipu, visus datus var ievadīt manuāli un izziņa nemaz nav vajadzīga.

      Dzēst
  18. Sveiki!
    Ir tāds jautājums! Vai ir iespējams ievērot darba un atpūtas režīmu,ja esmu šoferis divām mašīnām? Vienai ir digitālais tahogrāfs,bet otrai ar šeibām! Tāda darba specifika! Vai vispār var savienot datus ja vienas dienas laikā pārsēžos no vienas mašīnas uz otru?

    Aivars

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Domāju, ka var. Tikai par abām mašīnām kopā Tu drīksti strādāt vienu savu darba dienu. Tas nekas, ka divas mašīnas, vadītājs viens!
      Nu, piemēram tā- 08.00. Tu sāc darbu ar šaibinieku, ieliec šaibu un sāc braukt. Nobrauc divas stundas. Ņem šaibu ārā, kāp iekšā čipiniekā un liec čipu iekšā. Šaiba ir līdzi kā pierādījums tam, ko esi darījis iepriekšējas divas stundas. Vispār jau arī vēl liekot čipu iekšā var manuāli ievadīt ieprieksējo darbu. Tad nobrauc divas ar pusi stundas ar čipu un taisi pauzi. tad atkal strādā ar kuru nu ir penākusi kārta un tā savas deviņas stundas ar abām pārmaiņus, čips ārā, šaiba iekšā. kad brauc ar šaibu, čipam jābūt līdzi. Nu, manuprāt, kaut kā tā.

      Dzēst
  19. Kā izņem karti ārā un ieliek ieksā, ir jāievada ko esi darījis, vai arī jauztaisa "baltā lapa" jeb darbības apliecinājums. Tas ka tev ir šaibas uz rokas no citas mašīnas ko esi tajā laikā vadījis inspekcijai neintresē. Viņi redz, ka nav datu uz kartes par to un to laiku un jāj tevi ārā.
    Varbūt kāds var padalīties kur ir tas likums par to nakts darba laiku šoferiem.

    AtbildētDzēst
  20. Labdien. Man arī jautājums par darbības apliecinājuma lapu, kados gadījumus viņu jāraksta, izņemot slimošanas vai atvaļinājuma laiku.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Atbilde uz Tavu jautājumu ir iepriekšējā komentārā. Kā čips vai šaiba ārā no tahogrāfa, tā par to periodu līdz nākošajai ielikšanai jābūt "baltajai lapai."

      Dzēst
    2. Pierādījumu sniegšana par iknedēļas atpūtas laiku, kas nav ikgadējā atvaļinājuma daļa.

      Ja autovadītājs darba un atpūtas laika uzskaitei izmanto:

      tahogrammas, tad par katru atpūtas dienu aizpilda atsevišķu tahogrammu

      Dzēst
  21. Jančuk, bet kā tad sanāk? Es 10:00 no rīta sāku braukt, novelku 4.5 + 1 (atpūta noapaļota) + 4.5, sanāk 10 stundas esmu vicojis. liekos gulēt uz 11 stundām un sāku jau 7:00 braukt, vai man jāgaida tie 10:00 ?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Nē, 10.00 nav jāgaida, droši vari sākt 07.00.

      Dzēst
    2. Tad jau man tā nedēļa beidzās ātrāk nekā vajag :D
      Ja uz katru dienu mīnus 3 stundas.

      Dzēst
    3. Nedēļa var beigties vēl ātrāk, jo trīs reizes var taisīt saīsināto atpūtu 9 h. Piedevām vēl, ja Tu tiešām nostrādā visas pilnas 9h un paņem vēl sesto dienu, tad Tava otrā nedēla beigsies jau ceturtdienā.

      Dzēst
    4. Vēl jau gan jāpiebilst, ka, diezvai visu nedēļu varēsi tā ideāli nostrādāt, bez nevienas liekas minūtes. Būs iekraušanās, izkraušanās, sastrēgumi, ceļu remonti utt, tā ka dažreiz arī 15h darbadiena var izrādīties par īsu!

      Dzēst
  22. Atļaušos šo to piebilst,ne tapēc ka gribu būt gudrāks par Jančuku,bet tapēc lai jaunie labāk saprastu,jo pats taga buros cauri un zinu cik liela "ķīmija" ir viss šitais zem nosaukuma darba un atpūtas režīmi.

    pirmais jau kas mani mulsina ir ka jačuks braukšanas laiku sauc par darba laiku vai darba stundām,kas nebūtu tas pareizākais apzīmējums,jo ar darba laiku vairums tomēr saprot visu kopējo dienas darbu,kas attiecīgi vienā maiņā drīkst būt vai nu max 13 stundas vai 3x nedēļā drīkst pagarināt līdz 15h. Darba laiks sevī ietver - braukšana,citi darbi(taho apzīmē kā āmurīši) ,pieejamība( taho apzīmē kā konvertu), kā arī pauzes iet iekšā kopējā darba laikā un no tā tad ar veidojas tavs darba laiks jeb maiņa. Braukšanas stundas ir braukšanas stundas,kas regulā ir skaidri atrunāts cik stundas tu drīksti braukt.Tātad rakstā visas iepriekš minētās stundas kā piemēram 9h, 2x nedēļā drīkst 10h, divās secīgās nedēļās max ir 90 h (56+34) ir BRAUKŠANAS STUNDAS,ne kopējais darba laiks. Personīgi mani šitas jauca galvu,bet kad sapratu ka tās ir divas dažādas lietas- kopejais darba laiks un tīri braukšanas stundas,kļuva nedaudz saprotamāk. Bet tāpat tas ir ļoti sarežģiti un to visu var iemācīties tikai ar laiku un strādājot krājot pieredzi. Sodi ir bargi un neviens BAGs( autoinspekcija) ar jums uz cela neauklēsies un bargi sodīs,sodi ir iespaidīgi,sākot ar dažiem simtiem,beidzot pat ar 4 ciparu skaitli(pazīstu cilvēku kas atrāvās 4000 eur).

    Šādas tādas nianses kas uz doto brīdi ir prātā

    1) summārais darba laiks nedrīkst būt ilgāks par 6 h....tas ir ja ņemam par piemēru to pašu standartu 4.5h braukšanu(nu sauksim to par raundu)...situācijas medz būt dažādas un ne vienmēr jūs tikai kā pa konveijeru brauksit 4.5h - 45min pauze-4,5h. Var sanākt tā ka 3,5h brauc,atbrauc līdz uzlāde/izlāde un ļoti ilgi kraujies,būdams godīgs uzliec uz āmuriem,jo tas taču skaitās citi darbi,a uzlāde/izlāde piemēram iet 5 h. Tad nu lūk šis viens ''raunds'' nedrīkst būt ilgāks par 6h ( ja ņemam no ši piemēra - tad 3,5h esi nobraucis,tātad citos darbos drīksti nostāvēt tikai 2,5 h un tad ir jāņem vismaz 30 min pārtraukums!!! tas nozīmē ka jāņem pauze,lai arī cik tas jocīgi nebūtu,nedod Dievs tas viena raunda garums pārsniegs 6h,sods garantēts.

    2) Par kompensējamo atpūtu kuru "nozogam" ja ņemam saīsināto iknedēļas atpūtu - 24h...atkal jau varbūt situācija,kad ,piemēram, atrodies pie kādas iekraušanās un Itālis pasaka ka kraus pēc diennakts...ir laba izdevība kompensēt ''nozagtās'' stundas...tad nu lūk jāatceras,ja gribi kompensēt ,tad kopējai atpūtai jābūt vismaz 30 h...(9h+21h) - 9h ir ikdienas atpūtas laiks,21h- kompensācija,jo sanāk ka tu maiņu esi nostrādājis un tev tāpat būtu jātaisa ikdienas atpūta 9h vai 11h + piemet klāt kompensāciju ja tāda iespēja ir...Ja izdodas kompensēt tad tai nedēļā atkal var ņemt jau tikai 24 h.

    3) braucot ar prāmi ikdienas atpūtas laika periods ir tikai un vienīgi 11h,nekādi saīsinātie atpūtas laiki šeit nav spēkā...rēķinot savu maiņu kad būs jābrauc ar prāmi,jāplāno sava maiņa MAX uz 12h kopējā darba laika,tas tapēc ka pēc regulas tiek dota 1h lai uzbrauktu un nobrauktu no prāmja ko drīkst darīt 2x (uzbraucot un nobraucot)pārtraucot savu 9h vai 11h ikdienas atpūtas laika periodu(iknedēlas atpūtas laika periodu 24h vai 45h pātraukt NEDRĪKST NEKĀDĀ GADĪJUMĀ,arī šajā)... realitātē tomēr jārēķina ka vairāk laika aizies pa 1 h lai uzbrauktu/nobrauktu no prāmja...uzbraucot uz prāmja tahogrāfā obligāti jāiestata opcija PRĀMIS/VILCIENS. Kas vēl svarīgi ka atpūta uz prāmja skaitīsies tikai tad ja tur ir pieejam kajīte. Kā arī ieteiktu turpmākās 28 dienas lidzi vadāt biļeti.

    AtbildētDzēst
  23. 4) neieteiktu "dročīt"(spaidīt) tahogrāfu atpūtas laikā jo pie attiecīgajām darbībām var sev nezinot pārtraukt apūtas laika periodu,par ko atkal sodīs bargi un bez nekādas auklēšanās. Kā vienu piemēru varu minēt,maiņas beigās šoferīts nav ievadījis beigu valsti,tā nu 2 h pagājušas jau atstojā(pauzē) atceras ka nav ievadījis valsti un nu ņemas izlabot kļūdu...bet velti,kļūda sanāk vēl lielāka,jo par neievadītu valsti sods ir ap 7 eur,pat par pauzes pārtraukšanu kas notika šai gadījumā sods ir no 200-500 eur.

    5) jā atsaucoties uz iepriekšējo punktu katru maiņu sākot un beidzot taho ir jāievada sākuma un beigu valsts( Spānijā ir arī reģioni jāvada)

    6)Braucot divatā noteikumi ir nedaudz savādāki. Kā šoferi mainās,tā digitālās kartiņas arī maina ar vietām...45 min pauze nav jāievēro,var maukt katrs šofers 4.5 no vietas,apstājas samaina tik čipus un pucē tālāk(bet tāpat jau pauzes sanāks,jo kā vienmēr vienam gribas kakāt,otram ēst,veikalā ieskriet utt.). Arī ikdienas atpūta ir tikai 9 h (kas vienam vadītājam skaitās saīsinātā,bet šai gadījumā norma). kopējais darba laiks ir 21 h(+9h aptūta,tad kopējais cikls sanāk 30 h,ne 24 h kā vienam vadītājam). Jāatceras viena būtiska nianse uz ko voģilas ir iekrituši,divatā braucot nedēļā nav nekādas 6 maiņas(30 h),bet gan tāpat kā viens vadītājs drīkst strādāt tikai 6 dienas nedēļā.

    7) atkal jau jāsaka ka sanākt var visādi,brauc pa to pašu nelaimīgo Vaciju( kur ir lielas problēmas vakaros atrast brīvu vietu lai nostātos parkingā),brauc vienā P neatrodi vietu,otrā neatrodi ,a braukšanas laiks jau pāri 4.5h...tad nu lūk kad beidzot esi atradis vietu kkur un esi nolicies mierā,izsit to saucamo čeku no taho un otrā pusē sāc ar tekstu "atsaucoties uz regulu 561/2006 -nevārēju atrast brīvu vietu stāvlaukumā,tādēļ tika pārbraukts braukšanas laiks",paraksts protams. tas protams nedod tiesības vīlēt vēl kādas 2h no vietas,kādreiz vismaz bija runa ka līdz 15 pārbrauktām minūtēm piever acis ar izsistu čeku...tai paša laikā Šveicē esot savi likumi un viņiem uz to visu esot smagi po.


    Nu vot tas tā kā pa lielam viss no tā kas uzreiz atnāca atmiņā,cerams ka būs lietderīgs papildījums Jačukam(visu cieņu).

    AtbildētDzēst
  24. Bet ir vēl tik daudz un dažādu nianšu,kuras uzreiz neizstāstīsi,jo visu jau tā uzreiz neatcerēsies,bet nu katrā ziņā šai lietai japieiet nopietni ja gribi strādāt normāli un pelnīt,nevis visu algu sodos nomaksāt,jo kā jau minēju sodi ir ļoti bargi un nekādas atrunas nelīdzēs ja pārkāpums tiešām būs ( citreiz pat nevaig uztaisīt būtisku kļūdu) ja plāns poličiem jāizpilda,izdomās/atradīs tāpat kko.

    AtbildētDzēst
  25. Sveiki!
    Gribēju noskaidrot vai tālbraucējiem maksā par nakts darbu? Jā jā, kādā veidā tad šoferi to nolasa un kā paziņo to savam darba devējam?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Mūsu Latvānijā vari aizmirst par tādām extrām,tā kā vari lieki neterēt laiku meklējot taisnību. Strādājot šeit ir jāpriecājas ka vispār samaksā algu,kur nu vēl kkādas piemaksas dabūt.

      Dzēst
    2. Par tālajiem reisiem man to neņem vērā , ir samaksa par dienu un viss. Uz vietējiem reisiem tas strādā, par nakts darbu un darbu brīvdienās ir piemaksa.

      Dzēst
  26. Sveiki braucēji. Kā ir ar to darba laika uzsākšanu? Vai drīkst vienā sutkā darbu uzsākt divreiz, kaut otstojs pa vidu bijis? Piemērs - 6.00 sākam. 4 stundas braucam, tad atpūšamies. Ilgi, jo nav krava gatava vai arī kas cits kavē laiku. Tā paiet 9 stundas, Plkst. ir 19.00. Esam bijuši otstojā, viss it kā ok, bet vai varam sākt jaunu maiņu jau uzreiz vai arī obligāti jānogaida līdz 0.00 un tikai tad varam sākt atkal braukt?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Par to jau ir daudz runāts un regula to neaizliedz. 24h griezumā drīkst būt divas maiņas...Bet protams nepiemirsti ja,piemēram, baigi intensīvā nedēļa - nepārbraukt 56 braukšanas stundas,kā arī nepaņem 9h atstojus pa daudz,attiecīgi 3 drīkst būt.

      Dzēst
    2. Gribēju vēl tikai piebilst,ka attiecībā uz tevis pieminētajiem 00:00 ir jāskatās tikai pie Svētdienas/pirmdienas,jo tad attiecīgi sākas jauna nedēļa-dzēšas laiki(braukšanas stundas)-attiecīgi konkrētājā nedēļā esi nobraucis,piemēram, 50 h,tad sākoties jaunai nedēļai,otrajā nedēļā vairs vari nobraukt tikai 40 h,ko arī taho parāda. Kā vīri saka to stundu atmešana tāpat nenotiek uzreiz 00:00,bet gan kkādos 02.00 vai 03.00 naktī dēļ Grinviča laika (UTC). Tas ir vienīgais brīdis kad tev ir jāpiedomā par kkādiem 00:00,normāli kad strādā tev nav jāskatās ikdienā uz kkādiem 00:00,bet galvenais lai ir attiecīgā ikdienas pauze pa vidu(11h vai 9h). Nedēļas sākumā pēc iespējas būtu vēlams uztaisīt 2x pa 11h lai tad pārējo nedēļu ja dispečeri baigi čakarē prātu un ir saspringts darba grafiks,varētu darba dienu izvērst līdz 15h un taisīt tikai 9h (saīsinātā ikdienas atpūta).

      Dzēst
  27. Interesants raksts, šo blogu noteikti iekļaušu savā lasāmvielas sarakstā.

    AtbildētDzēst
  28. Interesanti, tiešām nezināju, ka smagajiem ir pašiem savas melnās kastes. Labs.

    AtbildētDzēst
  29. sveiki jaņčuk gribēju pajautāt ja piektdien


















    sveiki jaņčuk gribēju pajautāt kad sākas īsti nedēļa piemēram piektdien nostrādāju vienu dienu nedēļā sestd.svētdien atstojs nākošo nedēļu strādāju no pirmdienas līdz piekdienai kad sāk skaitīt tonedēļu no piekdienas vai pirmdienas



    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Ja sestdien un svētdien sanāk nostāvēta 45h pauze, tad nēdēļa sākas pirmdienā tajā brīdī, kad tiek sākts darbs.

      Dzēst
  30. Interesanti un paldies par informāciju.Vēlējos pajautāt par cik man tagad būs digitālais tahogrāfs busā un braucu es viens nedēļā vienu citreiz trīs reizes...vai man digitālā karte var atrasties visu laiku tahogrāfā vai tā pēc brauciena jāizņem???

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Atzīšos godīgi, ko šajā gadījumā saka likuma pants, nemaz nezinu. Nezinot arī neko sīkāk par Busa darba specifiku, grūti kaut ko ieteikt. Bet izteikšu savas domas un savu pieredzi šajā sakarā. Kad esmu brīvdienās vairākas dienas un arī mašīna stāv mierā, karti ārā neņemu. Bet tik pat labi var ņemt arī ārā, kaut vai veicot ikdienas atpūtu 11st. Galvenais, liekot karti iekšā, manuāli jāievada, ka esi bijis atpūtā, tad nebūs uz katru izņemšanu jāraksta 'baltā lapa'.

      Dzēst
    2. Karti nevaru atstāt iekšā kad neesi klāt.Kartei jābūt pie Tevis!

      Dzēst
  31. sveiki jancuk, vai ir kads konkrets formulejums , ja atputas pauze mazaka ka 9 stundas(pietruka 10 minutes), jo LKW bija novietots pie parkinga un policija lika to parvietot uz parkingu? ko rakstit uz taho izdrukas? paldies

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Sveiks! Pareizi jau, laikam, ir pieminēt atsauces uz regulām un visu ko citu, bet, pastāstīšu savu pieredzi. Man ir bijis tieši šāds gadījums, neļāva nostāvēt burtiski 10min. Es pārbraucu uz citu parkingu, uztaisīju izdruku, nostāvēju atlikušo laiku un vēl mazliet pa virsu. Uz izdrukas rakstīju vienkāršu paskaidrojumu - Valstī X uz autoceļa Y stāvvietā Z pēc policijas darbinieka rīkojuma biju spiests pārtraukt ikdienas atpūtu un pārbraukt uz citu stāvvietu. Un, piedevām, vēl sagadījās tā, ka šo izdruku nācās rādīt franču inspektoram - nekādu problēmu!

      Dzēst
  32. Sveiki. Man interesē nakts darbs. Vai no 22-6 vai tomēr no 1-5 ja brauc ir jāsamazina darba laiks pa 3 stundām? Likumos un ATD lapā šitas nav atrunāts tik labi. A par aizliegumiem silti iesaku iegrāmatot šo adresi kur skaidri var redzēt pa valstīm -> www . trafficban . com

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Vienīgais kur tas ir pieminēts ir tvnet rakstā
      m.tvnet.lv/article/86650
      bet kāpēc ne regula ne likumi ne arī tajā pašā atd bukletā nekur neuzsver ka nevis 22:00 - 06:00 bet 01:00 - 05:00 ? Daudziem šoferiem šitā galvas pūderēšana rada problēmas un sanāk strīdi. Tad kas sanāk ka ES regula muld vai kā?

      Dzēst
  33. Arī pati ES regula 561/2006 jauc galvu jo tur minēts tikai šāds teksts:
    "d) sākot no 2014. gada 1. janvāra, gadījumos, ja brauciens notiek no plkst. 22.00 līdz plkst. 6.00, transportlīdzekli pārmaiņus vada vairāki transportlīdzekļa vadītāji vai arī 7. pantā minētais braukšanas laiks ir jāsamazina līdz trīs stundām."

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. manuprāt tas ir d apakšpunkts 6a punktam, kur ir runa par neregulāru pasažieru pārvadājumu. Par cik nevadu autobusu, tad uz mani tas neattiecas.

      Dzēst
    2. Satiksmes likums nosaka: Ja transportlīdzekļa apkalpes loceklis veic jebkura ilguma darbu naktī laikposmā no pulksten 01.00 līdz 05.00, tad kopējais ikdienas darba laiks nedrīkst pārsniegt 10 stundas katru 24 stundu laikposmā. Tas gan ir spēkā tikai Latvijā.

      Dzēst
  34. esmu jauns soferis un nobraucu 40 minutes uz sarkana tagografa ko man darit vajadzeja

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Kā jau pie jebkura pārkāpuma, kuru apzinies - Jātaisa tahogrāfa izdruka un aizmugurē jāraksta pārkāpuma iemesls.

      Dzēst
  35. Sveiks Jāni...es sāku darbu pirmdien 20.00 beidzu no rīta 9.00 ņemu visus breikus ka vajag.5 dienas nedēļā..sestdien no rīta 10.pabeidzu tad līdz pirmdienai brīvs...vai tās ir legāli strādāt tik ilgas darba stundas...savādāk neiznāk jo man ir piegādes jāveic...braukšanas laiks iznāk kadas 9h sākot no 20.00 līdz 9.00 rīta...

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Nu kā saprotu, sanāk strādāt pa nakti un pēc Latvijas likumdošanas, ja ir nakts darbs no 01.00 līdz 05.00, tad maksimālais darba dienas garums drīkst būt 10h.

      Dzēst
    2. Zviedriem ar ši likums nesen vai sen sāk strādāt. TIkai nesaprotu par 45 min. pauzi tā ar skaitās kā darba stunda ja atpūšos un summējās pie tām 10h vai arī 10h ir tīri nostrādātās bez atpūtas?

      Dzēst
    3. Atpūtas pauze nav braukšanas laika stunda, bet ir darba dienas stunda, vienalga, vai strādā 10h, 13h vai 15h.

      Dzēst
  36. Sveiks Jāni! Pa lielam man tie darba un atpūtas laiki ir saprotami,tas pie nosacījuma ja viss notiek smuki no pirmdienas līdz piektdienai,bet problēmas man sākas ja teiksim darbs specifika ir tāda,ka reisi iesākas nedēļas vidū ( pēc visām atpūtām)par piemēru jāiesāk teiksim trešdien 12.00. nu vot,pēc manas saprašanas,tad varu braukt vēlākais līdz nākamās nedēļas otrdienas 12.00...darbu tad atsāktu atkal trešdien 12.00,bet šoreiz es vairs varu tik braukt līdz trešās nedēļas 1-dienas 15.00,bet tad ja attiecīgi neesmu nokompensējis 21h no pirmās nedēļas,darbu varu atsākt vien 4-dien...Sanāk ka baigi prātīgi ir jāskatās uz visiem atļautajiem laikiem,jo nedēļa tak skaitās no pirmdienas 00.00 līdz svētdienas 24.00 un tas ka man ir kkāda sava nedēļa nevienu neinteresē jo regulai ir tikai viena nedēļa,vnk liekas ka baigi var sačakarēties meistarībā šādi strādājot,par cik drīz tā būs jāstrādā cenšos iebraukt tai visā...kādi ir tavi ieteikumi šādi strādājot,kam varbūt vairāk vaig uzmanību pievērst?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Sveiks! Tur jau tā lieta, ka pēc grāmatas jau tas viss ir vienkārši, bet šādās nestandarta situācijās tas viss sarežģījas. Tev jārēķina paralēli divas nedēļas. Ja sāc trešdien, tad tā ir pirmā diena un un tik skaiti tālāk. Bet nedēļas un divu nedēļu darba stundas rēķināsies un dzēsīsies savādāk. Saīsināto iknedēļas atpūtu jau var kompensēt līdz trešās nedēlas beigām, bet ja katru dienu tiks izstrādātas visas deviņas stundas un pat varbūt arī iztērētas desmitās stundas, kompensācija jau sanāks automātiski, jo vienkārši pietrūks darba stundu. Ja darba dienas un maršruti sistemātiski atkārtosies, tad jau gan pats pēc pāris nedēļām izskaitļosi visus laikus savam darba ritmam, ja tas viss sanāks neregulāri, tad gan tā pagrūti. Es joprojām, lai arī tagad ir gana gudrs tahogrāfs, kas visu pasaka priekšā, visus pierakstus un rēķinus veicu plānotājā paralēli tahogrāfam. (kadreiz jau esmu licis bildes, kā izskatās mani pieraksti.) Manuprāt, tā ir diezgan labi pārskatāma visa nedēļa un vieglāk rēķināt uz priekšu. Bet nu katram jau savi ieradumi... Ja kas, jautā droši, mēģināšu izlīdzēt!

      Dzēst
    2. Ir autovadītāja digitālā karte līdz 2021 gadam, kuram interesē rakstiet kristinin@inbox.lv

      Dzēst
  37. cik dienas nedela var stradat pa 15h

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Nu matemātika te vienkārša - ja jau nedēļā ikdienas atpūtas laiku no 11h uz 9h drīkst saīsināt trīs reizes, tātad attiecīgi arī sanāk, ka darba diena 15 stundas var būt trīs reizes.

      Dzēst
    2. Tad sanāk ka piemēram,pirmdien,otrdien trešdien taisa 9st.pauzi,tad ceturtdien 11.Piektdien jau sekas 45st pauze!Vai pareizi

      Dzēst
    3. Piektdien var vēl 11h un strādāt sesto dienu, ja darba stundas to atļauj.

      Dzēst
  38. Sveiki, kā sanāk, ja brīvdienas ir nostāvētas un 7dienā ir uzbraukts uz prāmja 19:30, prāmis iet vidēji 5stundas, cik ir atļauts braukt nākamajā diena tb 1dienā?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Sveiks! Vispār jau es neesmu nekāds dižais kuģotājs, jo ar prāmjiem pārvietojies samērā maz. Un arī tad, tikai ar tādiem, uz kuriem sanāk vai nu tikai 45min pauze, vai arī vismaz 9h pauze. Bet, jebkurā gadījumā te kaut ko pateikt priekšā ir grūti, jo ziņu par maz. Vai jāsāk strādāt uzreiz, nobraucot no prāmja, vai var turpināt pārtraukumu pēc nobraukšanas, un vai uz tā prāmja tiek nodrošināta atpūtas vieta, lai to varētu darīt? No tā tad viss ir arī atkarīgs.

      Dzēst
  39. Jančuk! Paldies par info. Tik man arī ir jautājums. Atvainojos ja esmu palaidis jau esošu atbildi garām. Jaut. Par kompensāciju. Vai konpensāciju var vākt pa daļām? Piem. 9+3, citu dien 9+6 piemēram, vai tikai var būt 9+21? Vai 45+21?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Nē, pa daļām nevar, vajag 9+21 vai45+21

      Dzēst
    2. Liels paldies. :) un ja esmu sācis ned pirmdienā. 08:00 , vai es varu sākt 66h otstoju sestdienā 12.00? Itkā jau 3 ned beidzas svētdienas 00:00....

      Dzēst
    3. Neredzot visu trīs nedēļu grafiku, grūti jau visu pareizi izskaitļot. bet kaut kas te nav kārtībā. Jo pat 45h pauze nesanāk, tikai 44h.

      Dzēst
  40. Sveiki!
    Vai , kads ludzu varetu man izskaidrot. Kad eesmu samazinajis ikdienas atputu 3 reizes nedela uz 9h vai es drikstu ari nakamo nedelu samazinat tikpat ? Vai ari tas ir 2 nedelu norma?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. To var darīt katru nedēļu, tas nav divu nedēļu norma un arī nav jākompensē. Tiklīdz ir nostāvēta iknedēlas atpūta, kaut vai saīsinātā, kas ir 24h, atkal var stāvēt saīsināto ikdienas pauzi 9h.

      Dzēst
  41. Sveicinati.Bieži sanak Francija veikt45.st iknedeļas atpūtu viesnicā.Kã pareizi rikoties-tahografa karti izņemt no tahografa vai drikst atstāt tahogrãfā( jo cik cilvèku .tik viedokļu).kā ir pareizāk.



    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Par tiem viedokļiem es varētu piekrist, tāpēc izteikšu savu, bet nekādi neapgalvoju, ka tas ir pareizs.
      Tātad, ja tu atrodies mašīnā, tad arī karte ir mašīnā. Tā kā kartei vienmēr jābūt pie sevis, tad šajā gadījumā, atpūšoties viesnīcā, es karti ņemtu līdzi. Attiecīgi liekot iekšā ievadītu manuāli atpūtu + vēl viesnīcas čeks un visam jābūt ok.

      Dzēst
    2. Paldies par informaciju

      Dzēst
  42. Sveiki, man tāds jautājums, ja es sestdien 9:00 nostasos uz iknedēļas atpūtu 45h un sākšu strādāt pirmdien 9 :00 vai tas skaitīsies ka 45h atpūta vai tomēr 24h?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Sveiks, atvaino, ka tik ilgi neātbildu. Tā īsti nesaprotu, kāpēc būtu nostāvētas 48h jāuzskata par īso 24h atpūtu.

      Dzēst
  43. Sveiki! Gribeju pajautat,ja braukaju tikai pa valsts iekspusi arzemes un regulari A lidz Z stureju pie 90km/h ? Ja naks inspekcija uz firmu parbaudit visus 5 gadus. Ir kas brauc 80km/h ir kas 90km/h bet ka isti ir,drikst max un bez problemam?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Te nu būtu jāmeklē kāds gudrāks šajā jautājumā, jo es jau klāt pie pārbaudēm firmā neesmu bijis un nezinu, ko un cik sīki viņi pārbauda. Uz ceļa, tad jā, var nākties maksāt sodu par ātruma pārsniegšanu. Bieži vien uz to, ka pa bāni ir vilkts uz 90, kontrolieri nepievērš uzmanību, bet ir arī zināmi gadījumi, kad par to ir maksāts sods. Tā ka viss atkarīgs no kontrolētāja garastāvokļa.

      Dzēst
  44. Sveiki.Gribeju uzinat par dalitiem partraukumiem.Piemers saku darbu 17:00 atbraucu 22:15.Tad uztaisu pauzi 3h.tad 01:30apmeram izbraucu 6:00 esmu galapunkta.06:30uzlieku uz atstoja 10h.tas sanak dalitais.3+9 cik es saprotu tad vis ir ok.un ka tur ir ar tam naktim.ieprieks liels paldies

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Un cik reizes nedele es ta varu taisit atstoju 3+9.

      Dzēst
    2. Nu arī manuprāt viss ir ok, jo dalītais skaitās tas pats, kas 11 - nieks. Un tad jau sanāk, ka tā var katru dienu. bet garantēt to nevaru, jo neesmu būries cauri likumiem, lai to izvērtētu.

      Dzēst
  45. Sveiks!
    Man ir radies jautājums par pārtraukumiem. Tos var dalīt 15 un 30 minūtēs, tas ir 3 stundas braucu nostavu 15 min, pēc stundas nostāvu 30 min un tad varu braukt atkal pilnas 4.5 stundas. Vai pātraukumam ir jābūt ik pēc 4,5 laika stundām vai vadīšanas stundām ?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Tavs dalītais variants ir pareizs. Tātad - 3h brauc, 15 min pauze, tad 1h brauc, 30 min pauze. Un atkal var 4,5h braukt. No sevis piebildīšu, ka vienmēr nostāvu par minūti vairāk, tas ir vai nu 16 min + 31 min, vai pilno 46 min. Lai būtu ar garantiju. Arī ikdienas pauzēm 9h vai 11h un nedēļas pauzēm 24h vai 45 h kādas 5min pa virsu.

      Dzēst
    2. Šo komentāru ir noņēmis autors.

      Dzēst
    3. Paldies, par pārtraukumu secību skaidrs.
      Bet kā ar jautājuma otru daļu, pārtraukums jātaisa pēc pulksteņa stundām vai vadīšanas stundām?
      Piemēram, ir vienā pilsētā vairākas izkraušanās, nomuļļājos visas 8 stundas, bet kopējais vadīšanas laiks tikai 2 stundas. Vai šajās 8 stundās arī jābūt pārtraukumam?

      Dzēst
    4. Jā, tas sanāk par ilgu. Ja Tu esi godīgs līdz galam un kraušanās laikā tahogrāfs stāv uz āmuriem, tad citi darbi un braukšana var būt 6h.

      Dzēst
  46. čau! Karoč darbs tāds,piegādāju preces veikaliem izbraucu ap 5.30 un beidzu ap 13.00. jautājums tāds ja es 15min pārtraukumu uztaisu ap 6.30 un 30min ap 08.00 tad no 8.30 līdz 13.00 es varu močīt,vai ne? bet ir dienas kad sāku ap 05.00 un uztaisu 45 min 06.00 un tad sanāk ka 11.15 man atkal ir jātaisa 45min?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Nu vispār jau pats esi pareizi atbildējis uz savu jautājumu.
      Pirmajā gadījumā tātad sanāk tā - 1h brauc, 15 min pauze, tad atkal 1h 15min brauc un 30 min pauze. Nu pēc tām 30 min pirmais darbs ir nodzēsies un var braukt 4,30.
      Un attiecīgi tāpat arī otrajā gadījumā. Ja 6.45 sāc braukt pēc nostāvētām 45min, tad ir tikai loģiski, ka 11.15 jāstājas uz pauzi, jo nobraukts 4.30

      Dzēst
    2. ok paldies..un kā ir ar brīvdienu šaibu kā viņa pareizi ir jāaizpilda? vārds uzvārds datums un izsvītrot brīvās stundas?

      Dzēst
    3. Oi, nu gan pajautāji! Pēdējo šaibu aizpildīju tieši desmit gadus atpakaļ. Nu bet kaut kā tā bija.

      Dzēst
  47. sveiks,jautājums ir sekojošs,divi šoferi,pirmo nedeļu taisa 24h pauzi otro nedeļu taisa 45h pauzi,cik taisa 3 nedēļā pauzi??? un cik taisa 4 nedeļā? mes parasti taisam 1 nedeļa 24h pauze, 2 nedela 45h pauze, 3 nedeļa atkal 24h pauze un 4 nedeļa 45h pauze,vai taa ir pareizi,paldies

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Manuprāt, tas būs pareizi tikai tad, ja 24h pauzi kompensē līdz trešās nedēļas beigām. Jo katru nedēļu normāla pauze ir 45h, bet ja ņem saīsināto, tad ir jākompensē. Nu, vismaz, tā ir vienam vadītājam, gan jau tāpat arī diviem. Es ilgstoši divatā neesmu strādājis, īsti neesmu tajā iedziļinājies.

      Dzēst