8.jūnijs
Neatceros tā īsti pareizi, bet
krieviem ir teiciens, kura doma ir apmēram tāda – gribi vizināties, uzvelc
ragaviņas kalnā! Man arī darba diena sākas ar remontu – jānomaina priekšējie
amortizatori. Sāku septiņos no rīta, rezervējot katrai pusei pa stundai.
Apmēram jau esmu izplānojis pareizi, tikai vēl jāaizskrien līdz skrūvju bodei
pēc jauniem uzgriežņiem, vēl jāsasmērē sedli, tad vēl izdomāju piekabi
izslaucīt – tas viss mazliet ievelkas, bet tāpat divās ar pusi stundās iekļaujos.
Labs darbiņš kas padarīts! Tad vēl ar vieglo aizskrienu līdz ofisam saņemt
vadošos norādījumus un ap pusē vienpadsmitiem izbraucu uz Lubānu krauties ar
dēļiem.
Nemaz uzreiz netieku zāģētavas
pagalmā iekšā, leišu refu krauj un blakus vēl vietējo šķeldinieku, kurš jau
lielu kalnu savedis blakus mūsu stāvvietai. Šis vēl brīnās – kur es jau te?
Tikko vēl esot pusmašīna bijusi izmētāta pa pagalmu!
Drīz vien jau refs piekrauts un
es tieku iekšā uz kraušanos. Pirms manis jau bija viena mašīna no Jēkabpils
krauties uz Poliju, bet šim vēl nav gatavas visas pakas, tā ka es tieku bez
rindas. Iekrāvējs te viņiem mazais, tā ka nākas abas puses tentot vaļā.
Vietējais brigadieris Egīls mani cenšas iepriecināt, ka būšot tikai 22-vas
pakas un salīdīšot vienā stāvā. Es vēl klusībā nodomāju – varbūt arī svars būs
mazāks! „Gruzčiks” jauns puika, pakas turpat blakus, sakrauj pa fikso, es tik
knapi spēju bortus virināt un „stoikas” cilāt!
Aiztaisu tentu un palaižu
dzinēju, lai uzpumpē gaisu. Tad nāk dienas vilšanās – svari rāda 23t 900 kg! Te
nu bija -vieglāka krava – pekrāvuši
maksimālo!
Ir piektdienas pusdienlaiks un
brigadieris jau paspējis kaut kur nozust, tā ka dokumentus uz kravu gaidu vēl
kādu pusotru stundu! Tad varu stūrēt atpakaļ uz Madonu, projām braukšu tikai
rīt no rīta. Vēl jau arī jāsagaida bračka no Rīgas, lai varētu pārliet no DAFa
kādi 200l degvielas – viņš muitojas uz Krieviju un tik ātri vēl mājās netiks!
9.jūnijs
Darbu sāku 07.00. piebraucu pie
garāžas, saleju bākā tos 200l, tagad gandrīz pilna, Vācijas aplim vajadzētu
pietikt! Varam doties ceļā!
Eju caur Daugavpili, taisnāk jau
būtu caur Subati, bet tur 20km pa grants ceļu, kuru remontē, tā ka putekļi un
luksofori garantēti – negribu. Uz robežas jau leišu transporta inspekcija
strādā, bet pašlaik aizņemti – kādu panu pārbauda, tā ka šodienas rezultāts
kļūst 1:0 manā labā!
Pirmā pieturvieta – benzīntanks
pirms Zarasai. Jānopērk Lietuvas ceļu vinjete.
Tā arī palikusi gandrīz divreiz dārgāka, no 1.maija jau par vienu dienu
jāmaksā 37 liti iepriekšējo 20 vietā. Tas ir ,apmēram, 7,5ls. Pauzēju jau pirms Jonavas, pēdējā minūtē
iegriežu meža parkingā. Apstājoties vēl
rāda darbu 4.29, bet ,kā jau vienmēr, to vienu minūti piemet klāt jau stāvot,
panelī iedegas brīdinājuma lampa T, nostrādātas tieši 4.30. Kafija ar kādu desu
maizi un pēc 45 min dodamies tālāk. Vēl pēc divām stundām griežu iekšā
„Lukoilā”, kādi 2km pirms robežas. Te no swedbankas bankomāta var dbūt ārā
eiro, piedevām bez komisijas. Uz poļu robežas arī transportņiki, rezultāts
kļūst 2:0. Vēl tik piestāju aiz robežas, pie „kantora”, kā viņi sauc naudas
maiņas punktus, jāiemaina kāds zlots arī. Vienmēr esmu tecis – nezinu, vai
tautsaimniecība no tā vinnēs, vai zaudēs, bet mums jau nu būs vieglāk, kad
visur būs eiro. Atkritīs lieka klapata ar maiņām, un, piedevām, mēs tik bieži
vien zaudējam uz kursiem, tā mainot tās visas naudiņas.
Vēl palikušas 2,5 stundas ko
strādāt, līdz Belostokas „Lotosam” būtu jātiek. Tas ir benzīntanks ar
stāvvietu, par kuru gan jāmaksā 10 zloti, bet bonusā nāk WI-FI par brīvu. Jau
pirms robežas biju smeklējis savu iecienītāko poļu radiostaciju – RMF FM, te
ļoti bieži laiž tādas dziesmas, ka tā i gribas „putekļus no tumbām iztīrīt”!
Īsi pirms sešiem metu mieru –
plāns izpildīts. Dienas veikums – 8st un 52min 624km. Vidējais degvielas
patēriņš – 34,8 litri uz simtu. Nav tik traki priekš tāda smaguma!
10.jūnijs
No rīta tā nāk miegs, ka
modinātāju apklusinu ātri vien. Tomēr „truba
zavjot!”, jāceļas jau vien ir! Nostāvēts tiek vienu stundu ilgāk, nekā
vajadzētu, bet, par laimi, par to jau nesoda! Un tā, pēc 12 stundu pauzes, 6,30
pēc mūsu laika, startēju tālāk.
Pēc vienas nostrādātas
stundasgriežu iekšā „igaunenes” Orlenā. Te var uzlikt naudu uz ceļu maksas
aparāta. Tā kā man šoreiz smaga krava, nesanāks ietaupīt, nemaksājot par bāni
un bakstoties pa mazajiem ceļiem. Ko ietaupīs uz ceļu maksas, to pašu aizlaidīs
skurstenī, vairāk patērējot degvielu. Te jau sanāk uztaisīt pauzi, jo tā visa
sistēma sāk strādat tikai no 7.00. un , piedevām, vēl neņem karti, nākas meklēt
bankomātu.
Tālāk jau ceļš ved apkārt
Varšavai. Caur pilsētu nav ko līst, tur visādi aizliegumi pa pulksteņiem un
tilti ciet smagajiem, tā ka, ja nevajag tieši pilsētā, laižam apkārt. Tieši tāda
izteikta apvedceļa jau arī nav. Bet sanāk jau apbraukt diezgan labi, ir pat
vairāki varianti. Es izmantoju tuvāko, kas izved uz Strikovu, kur sākas bānis
A2, kas iet Poznaņas virzienā un tālāk uz Vāciju.
Pirmajā posmā Strikovas – Konina samaksu ņem no „Via Toll”
aparāta, piebrauc pie barjeras, aparāts nopīkst un barjera paceļas. Pa bāni jau
viegla braukšana, sāk arī kristies reisa vidējais degvielas patēriņš. Tad jau
arī pienāk laiks kārtējai pauzei, griežu iekšā parkingā. Te normālas stāvvietas
ar atpūtas vietām, bērnu rotaļu laukumiem, tualetēm , kuras ir tīras un kārtīgas.
Tālāk jau posms Konina – Poznaņa.
Te jau divas maksas ņemšanas vietas, pirms un pēc Poznaņas, kur katrā jāatstāj
pa 63 zloti. Te vairs aparāts nestrādā. Nākošais posms Poznaņa – Vācijas robeža
atkal maksā ap 120 zloti, tā precīzi nemaz nezinu, jo visā garumā vēl neesmu
braucis, griežu nost no bāņa uz veco „dvoiku”, ka tagad ir ceļš nr 92,
nobraucienā atstājot vēl 63 zloti.
Ilgi mokos pārdomās, kurā vietā
mazgāt mašīnu. Pagājušoreiz biju Mostkos, „Port 2000”, bet tur man „nohaltūrēja”,
ne visai labi nomazgāja. Izšķiros par labu „Nevadai”, kādi 10km tālāk uz
Vācijas pusi. Te arī liela stāvvieta ar visu tam klāt piederošo, degvielas
uzpildes staciju, veikaliem, kafeinīcām utt. Šoreiz par mazgāšanu esmu
apmierināts, nav žēl strādniekiem „na pivo”.! Tepat jau arī stāvvietā palieku
uz nakti, parkings te bezmaksas. Dienas veikums 625km 8,22 stundās, videjo arī
sadeldējis uz 33,2.
11.jūnijs
Nezinu, kas ar mani notiek, bet šorīt es atkal noguļu stundu
par ilgi. Un galvenais jau tas, ka šodien jāpaspēj gan izkrauties, gan
uzkrauties atpakaļ, tāpēc jau nemaz nevaru atļauties kavēties! Vēl tik jānopērk
vācu bānis, un varu laist tālāk. Te jau sanāk pirmā aizķeršnās. Nenostrādā mana
VISA karte, samaksu nevaru veikt. Mēģinu vairākas reizes – nekā! Jau sāku
domāt, ka jābrauc uz priekšu un jāmeklē cits aparāts. Un tad nāk apskaidrība,
man algu liek uz viena konta, bet komandējuma naudas uz otra. Un es Lietuvā,
ņemot bankomātā naudu, esmu paņēmis ne to karti, un tagad man, vienkārši,
nepietiek naudas! Ir 05,30 no rīta, nākas zvanīt Sandrai, lai internetbankā pārliek naudu no viena konta uz otru. Nu
piedod, mīļā, ja vari! It kā jau te arī ir brīvai internets, bet, nez kāpēc,
man vakar vakarā nedeva pieslēgties. Nu tad , beidzot, 06,00 izbraucu. Apmēram,
pēc kādām 40 min jau esmu uz tilta pār Oderu – sveika Vāczeme!
Pa Vāciju braucot, man nav tādu izteiktu favorītu starp
vietējām radiostacijām. Te pa daudzām laiž normālu mūziku un ziņo par satiksmes
sastrēgumiem uz autobāņiem. Vienkārši spiežu radiomeklētāju, kamēr atrodu kaut
ko sirdij tīkamu. To daru uzreiz pēc robežas, lai arī poļus uzķer gandrīz līdz
Berlīnei, jāklausās taču vietējie!
Navigācija rāda, ka līdz izkraušanās adresei tikšu pa 4,20,
tas ir – bez pauzes. Te, pa bāņiem, viņa aprēķina diezgam precīzi. Bet no savas
rūgtās pieredzes zinu, ka nav labi paļauties uz pēdējām minūtēm. Kaut kur
paskrien garām, kaut kur neatrodi un pamaldies un gatavs – laiks cauri un
apstāties arī nav kur! Tāpēc, pēc trīs nostrādātām stundām griežu iekšā
parkingā un taisu pauzi. Kafija ar šķēli mājas keksa... Mmmm...
Tuvojotues galamērķim, pilnībā paļaujos uz navigāciju. Jau iepriekš, „Mātē
gūglē” biju pakatījis manu galapunktu no kosmosa. Tur tiešām izskatījās pēc
paliela kokapstrādes uzņēmuma. Tad ko tur vairs domāt – sekojam norādījumiem! Nobraucot
no bāņa, paliek jau tā jocīgi. Nacionalka pavisam maza, bet smagajiem aizlieguma
nav. Pēc pāris kilometriem uzrāpjos diezgan stāvā kalnā, pretī arī tikai
vieglie. Tad jāgriežas pa labi uz manu galapunktu. Nu kā tad – aizliegums braukt
automašīnām, kas garākas par 12 metriem. Tādas zīmes parasti liek tur, kur
tiešām nav iespējams izbraukt, tā ka es neriskēju tur braukt. Pabraucu krustojumam
garām, navigācija izrēķina apkārtceļu, pilsētiņai no otras puses. Apvidus te
gana kalnains, nākas apmēram 30 kilometrus pacīnities ar līkumiem un stāviem
kāpumiem. No otras puses tāda pati zīme
priekšā! Atkal pabraucu garām. Par laimi, netālu atrodu benzīntanku, kur varu
apstāties. Izmoku gan mazo navigāciju, gan arī vēl papaildus, kompī. Ne viena,
ne otra citus ceļus nezin. Noskatu, ka tankā iebrauc busiņš ar piekabi, izskatās
pēc vietējā zemnieka. Šis man saka to pašu – vai nu no vienas puses, vai nu no
otras! Saku, ka no abām zīmes priekšā. Šis kādu brīdi padomā, tad saka, lai
braucot, poliču tur neesot redzējis! Prasu, vai vispār tur varu izbraukt, vai
neiesprūdīšu kaut kur, varot gan. Nu ko,
nākas riskēt! Čeļš šaurs un līkumains un piedevām vēl sākas normāls kāpums,
labi, ka ik palaikam izveidotas kabatas, kur ielien pretīmbraucošie vieglie,
samainīties jau nav iespējams. Nu jau pāris gadus nebiju tādu ceļu baudījis, kopš
Itālijas laikiem. Lai nu kā, savu galapunktu es tomēr sasniedzu. Attaisnojās no
rīt uztaisītā pauze, jo kopsummā patērēju 5st un 17min. Jau braucot iekšā pa
vārtiem, ievēroju, ka smagajiem norādīts griezties uz otru pusi, nekā es
atbraucu, tas liek nojaust, ka tomēr ir ceļš, pa kuru var atbraukt, nepārkāpjot
zīmes.
Priekšā viena Lietuvas mašīna, divas pakas izkrāvuši, tālāk
nekrauj, izmērs neatbilst pasūtījumam. Kā jau tas bieži te gadās, pieņēmējs
runā krieviski, šis atsakās pieņemt tādu kravu, jo pēc tam paletes sanāk ne pēc
izmēriem. Nodomāju, ka nu esmu iekritis, kamēr ar leiti tiks galā , man būs
jāgaida. Tomēr ne, pārbauda izmērus maniem dēļiem un drīz vien aizdzen uz citu
laukumu un krauj ārā.
14.00 pēc mūsu laika dodos uz 130km attālo Adorfu pēc
atpakaļkravas. Vārtos griežu pa labi, kā norādīts uz zīmes un ceļš pats mani
izved uz autobāni. Viss ir labs, kas labi beidzas.
Kārtējo pusstundu pazaudēju,
kamēr atrodu vācu ceļu aparātu, ar otro piegājienu izdodas. Žēl, ka atslēgti
vācu aprāti, kas uzstādīti mašīnā, tas ietaupītu daudaz laika un nervu.
Adorfa mani sagaida ar vietējās baznīciņas tornī ieķērušos
lietusmākoni. Ir jau 15.00 pēc virtējā laika, citu mašīnu nav un drīz vien
tieku nolikts pie rampas uz iekraušanu. Nopriecājo, labi, ka pa aizmuguri, nav
jācilā sānu tents pa lietu. Krāvēji visu izdara paši, pat stiprināšanas siksnas
paši saliek. Es tik stāvu un noskatos. Neilgi pēc 17.00 esmu uzkrauts un varu
sākt mērot mājupceļu. Vietējā tankštellē ir arī ceļu aparāts, tikai atkal
jārēķina, cik darba laika man atlicis un cik tālu varu tikt. Pusotra stunda
atlikusi, pēc atlasa atrodu tankštelli uz bāņa kādi 130km no šejienes, līdz
turienei vajadzētu tikt.
Šoreiz viss pēc plāna. Ieplānoto galapunktu sasniedzu stundā un divdesmit četrās minūtēs, arī brīvu
vietu parkingā gana daudz. dienas veikums 632km 8h un 51min ar visām kraušanām.
Vidējai patēriņš sadilis vēl par litru, tagad ir 32.1 uz simtu.
12.jūnijs
No rīta īpaši nesteidzos. Šodien esmu ieplānojis iegriezties
A10 iepirkšanās centrā uz Berlīnes Ringa, jābrauc tā, lai tur tiktu, kad
veikali jau strādā. Kamēr vēl baudu rīta kafiju, tieku pārbaudīts no BAGu
puases. Šie braukā pa stāvlaukumu, piestāj pie katras mašīnas un pārbauda
kompī, klāt nenāk. Man jau arī priekšas logam aizkari ciet, tas nozīmē, ka es
vēl atpūšos un darbu neesmu sācis. Brīdi pastāvējuši pret manu mašīnu, dodas
tālāk. Pēc brīža arī es sāku strādāt.
Ceļš ved mani garām Drēzdenei. Tuvojoties pilsētai, paveras
skats no kalna uz ieleju. Rīta saulītē atspīd daudzie baznīcu torņi, kas mijas
ar spožajiem augstceltņu atspulgiem, šur tur neliela dūmaka, nu vispār, skats
vienreizējs!
Nepilnas trīs stundas darba un esmu pie Berlīnes. Blakus A10
centram ir neliela industriālā zona, kur var ielīst ar smago un doties
iepirkšanās tūrē. Vispār jau te laikam visas dienas būtu par maz, lai visu
izstaigātu. Bet man jau saplānot, kas man vajadzīgs un kur to meklēt. Lai izpildītu visus pasūtījumus, nākas pat
divreiz staigāt uz mašīnu, bet tas jau nav nekas slikts, fiziskās nodarbības
nāk tikai par labu!
Nu jau ar izpildīta pienākuma apzīņu, varu turpināt ceļu. Iebraucot
Polijā, var labi redzēt rezultātu tam, ka pani ir uzlikuši nesamērīgi augstu
maksu par jaunuzcelto bāni. Visa mašīnas manā redzamības zonā, apmēram 20, arī
es, aiziet pa veco ceļu, kas ir bezmaksas.
Ir jau pusē trīs, nolemju piestāt Mostku parkingā, uztaisīt
pusdienu pauzi. Pusdienodams sāku plānot atpakaļceļa maršrutu. Tā kā krava
viegla, mēģināšu maksimāli izvairīties no maksas ceļiem. Cauri Poznņai trāpu uz
17.00, daudzie krustojumi un dzelzceļa pārbrauktuves ļoti paņem laiku. Neilgi pirms
septiņiem atrodu brīvu vietu benzīntankā, jau kādu gabalu aiz Poznaņas.
13.jūnijs
Šodiena jau tāda cīņas diena ar Polijas ceļiem. Jātiek tik
maksimāli tālāk. Par mērķi uzstādu tikšanu līdz leišu robežai. Vēlāk nolemju
ņemt klāt arī desmito darba stundu, jo tad tieku līdz Kauņai. Kauņas stāvvietā
satieku mūsu jauno kolēģi, arī Jāni, kurš ar balto volvi dodas uz Poliju. Te nu
ir redzams, ka galvenās blīves nomaiņa, nu tās, kas starp stūri un sēdekli, mašīnai
ir nākusi tikai par labu! Iekāpjot kabīnē, mašīnu vairs pazīt nevar.
Šodienas veikums 628km 9.44 stundās. Secinājums viens – pa Poliju
vajag par stundu vairāk, nekā pa Vāciju, lai veiktu šo attālumu.
14.jūnijs
No kauņas startēju pusē piecos, pusē deviņos esmu „Armatā”
uz izkraušanu. Kādu pusstundu pazaudēju sastrēgumos uz ceļa remontu
sastrēgumiem pie Iecavas, jo trāpu īstajā laikā. Uz astoņiem uz Rīgu tak visiem vajag!
Apmēram stunda paiet uz izkraušanu. Un var pavilkt treknu svītru
reisam. Nobraukti 3424 kilometri, 24. tonnas aizvestas uz to galu 7,5 atpakaļ,
patērēti 1090 litri degvielas, vidējais patēriņš 31,83 litri uz 100kilometriem.
Šodien jau jāpaspēj uzkrauties divās vietās nākamajam aplim,
bet tas jau cits stāsts...
Jāsaka, kārtējo reizi izlasīju ierakstu vienā elpas vilcienā, labi un interesanti sanāk. Tā turpināt. :)
AtbildētDzēstNeesi mēģinājis nofilmēt un sataisīt video ar interesantākajiem momentiem ceļā? Kā, piemēram, dara Tavi kolēģi http://www.youtube.com/user/7784Patrick/videos vai vispār - piemēram, šis tālbraucējs mēģina pat savu savdabīgu "šovu/dienasgrāmatu" veidot http://www.youtube.com/user/lukemvernon/videos
Patiess prieks, ka uzticīgie sekotāji nelaiž garām nevienu ierakstu! Tas liek saņemties jaunām ziņām. Un, protams, liels paldies par ieteikumiem un citiem piemēriem! Kaut ko jau noteikti izmantošu...
DzēstAr interesi gaidu nākošos ierakstus.
DzēstVai tiešām pats maināt amortizatorus u.c. lietas?
AtbildētDzēst