10.01.17

2016.


   Nu jau esmu atpakaļ ceļā no šā gada pirmā reisa uz Nīderlandi, bet vēl veikšu ierasto atskatu uz aizgājušo gadu. Tas ne ar ko īpašu neizceļas, tāds kā statistiski vidējais. Tā kā pagājušogad notika mašīnas maiņa, tad arī nobraukumu un degvielas patēriņu izdalīšu atsevišķi:
·        MAN           26 688 km , 32,84 l/100
·        VOLVO       99 277km,  30,51 l/100
   Te veidojas diezgan liela atšķirība degvielas patēriņā, jo divi litri – tas ir daudz. Lai gan īsti pareizi nebūtu salīdzināt divas tik dažādas mašīnas, gan vecuma, gan nobraukuma ziņā. Ja runājam tieši par Volvo, tad mašīnas kompjūters uzrāda patēriņu 29,8. starpība veidojas no tā, ka caur kompi netiek atrēķināta autonomās apsildes patērētā degviela un, protams, degvielas uzpildes staciju aparātu neprecizitāte. Jo, iztērējot pa gadu 39 tonnas degvielas, lai cik precīzi viss būtu noregulēts, kaut kāda neatbilstība jau sanāks. Bet, atkal no otras puses, Volvo degvielas patēriņam vēl klāt jāpieskaita AdBlue patēriņš, kas ir vairāk kā 2 litri uz simta, bet tas atkal maksā uz pusi lētāk, kā degviela. Tad jau no trešās puses, AdBlue izmaksas kompensē lētākas autoceļu maksas ārzemēs, kur EURO 6 ir lētāk nekā EURO 4. Par Latviju gan to nevar teikt, abām klasēm vinjete ir vienā cenā.
   Tad nu saliekot abas mašīnas kopā, salīdzināšu šo gadu ar iepriekšējo. Nobraukums, degvielas patēriņš, pārvesto kravu kopējais svars, brīvdienas mājās:
·        2016 - 125 962km, 31,01 L/100, 2 352 132kg, 74d.
·        2015 - 133 962km, 32,71 L/100, 1 718 149kg, 77d.
Atkal izveidojas interesanta situācija, lai gan nobraukts krietni mazāk, pārvesto kravu svars jūtami lielāks. Tātad, 2016.gadā strādāts 292 dienas, kas veido 431 km vidējo nobraukumu dienā. Te, gan, būtu jāatņem tās 28 dienas, kuras es esmu ārzemēs stāvējis bez kustības, tad sanāk 477km dienā. Vēl esmu uzskaitījis to, ka 90 šo darba dienu vakaros esmu bijis mājās, vai nu atbraucot no reisa, vai arī strādājot pa Latviju. Tad sanāk, ka pilnībā projām no mājas esmu bijis 202 dienas. Uz Eiropu esmu aizvedis 26 kravas pa 7 adresēm. Mājup kravas lasot, esmu apmeklējis 28 adreses. Ir arī tādas, kurās biju pirmo reizi, tā ka nevar teikt, ka braukāju tikai “tramvaja” reisus pa vienām un tām pašām sliedēm.
   Vēl pagājušogad ieviesu vienu brīvā laika pavadīšanas uzskaiti. Atrodoties mašīnā, esmu noskatījies 67 filmas un 24 seriālus ar 460 sēriju kopskaitu. Sanāk diezgan paliels laika apjoms.
   Un noslēdzošā pozitīvā nots – arī šogad sodu maksāšanas ailīte tukša!

Tad nu sev un visiem pārējiem novēlēšu – Daudz skaistu kilometru 2017. gadā!

16 comments:

  1. Nez kāpēc likāt ka gadā noripiniet ap 200+ tūkstošus.
    Interesanti arī vai alga veidojas kā maksa par kilometriem vai pēc kādiem citiem principiem

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Nē, 200 vienam, tas nav reāli. Normāli braucot 120 -130. Ir jau vēl firmas, kas maksā par kilometriem, bet tas nav pareizi. Man samaksa ir par dienām.

      Dzēst
  2. Seriālu skaits iespaidīgs.
    StarTrek un StarGate arī ir tajā sarakstā? Vel ir Farscape un Babylon5, bet tie ir biškiņ murgaini.
    George Carlin esi noskatijies?
    Nu un protams visu laiku grāvējs - Буря в стакане

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Nevienu Tevis nosaukto neesmu noskatījies, bet paldies par ieteikumu, pievērsīsu uzmanību. Es vairāk krievu ražojumus skatos. Un ja tā padomā, te varētu izvērsties interesanta tēma sarunām!

      Dzēst
    2. Nu bet teu jau angļu valoda jāmācās, un to var iemācīties klausoties.

      Dzēst
  3. Mana statistika - 2016 gadā 71 dažāda iekraušanās, izkraušanās vieta.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Uuuu, tad man Tevi nepanākt!...

      Dzēst
    2. Un jā, būtu interesanti salīdzināt arī Tavu nobraukumu, patēriņu un pārvestos svarus. Varbūt sāc uzskaitīt...

      Dzēst
    3. Pārvestā svara ziņā man Tevi nepanākt!

      Dzēst
  4. Cienu tālbraucējus un domājot par šīs profesijas pārstāvjiem, man ir ienākuši prātā šādi teicieni:
    1. Lieli vīri - liels darbs!
    2. Profesija romantiska, darbs atbildīgs!
    3. Romantiskas profesijas pārstāvis (par vīrieti - tālbraucēju)!

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Liels Paldies par Cieņu un Sapratni! Jo pēdējā laikā nākas sakarties vairāk ar nievājošu attieksmi, nekā ar cieņu.

      Dzēst
  5. Ko nozīmē burts ,,L,, uz zaļa fona uz Volvo kabīnes?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Tas norāda, ka mašīnai ir atbilstība Eiropas noteiktajiem ārējo trokšņu līmeņa noteikumiem. Jeb tautas valodā - "klusais" sertifikāts.

      Dzēst
  6. prieks, ka vēl kāds saprot, ka kompis mašīnai nepierēķina autonomu apsildi. :D Patēriņā, protams, atšķirība ir diezgan, bet nez vai patēriņš un zemākas ceļu izmaksas atspēko lielo atšķirību ikmēneša līzinga un apdrošināšanas izmaksās, kā arī jaunas mašīnas straujo vērtības kritumu, kā arī dārgās apkopes kuras jāveic pie dīlera. Tas ir labs jautājums, varbūt vari pajautāt priekšniekam viņa viedokli, būtu interesanti! Linards

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Rīt no rīta braucu prom, bet - ok, pie pirmās izdevības parunāšos ar šefu, kā viņš vērtē jaunā auto iegādi - bija vērts vai nē. Kā nekā kāds laiciņš pagājis, var jau izdarīt secinājumus.

      Dzēst
  7. Mans veikums 2016. gadā - 14 000km, bet ar divriteni :)
    Lai ripo un lai skaisti skati aiz auto loga!

    AtbildētDzēst